Midden-oosten forum?

hallo,
ik was benieuwd of ik hier iets kon vinden over het midden-oosten.helaas niet!of heb ik niet goed gekeken?heeft er iemand misschien ervaringen met jordanie???

Hallo mikkie,

Er zijn inderdaad geen forums over landen in het midden-oosten; ik ben wel in Jordanie geweest! Wat wil je weten?

Groeten,
Jeroen

haha,alles als dat zou kunnen???
ik zou zelf graag een individuele rondreis willen maken.
hoe ben jij geweest,hoe heb je het land beleeft?dat soort dingen.
ben al wezen speuren op internet,maar kan niet zo heel veel vinden qua forums enzo.
alvast bedankt!

Hoi Mikkie,

Jordanie is een prachtig land met superlieve mensen. De bevolking is overwegend Moslim, vaak werd ik 's morgens in alle vroegte door de moskee gewekt. Hoewel altijd bedekkende kleding heb gedragen (soms wel blote onderarmen, maar beslist niet meer!), werd ik als vrouw met name in het zuiden van het land (bij Aqaba) heel erg nagestaard. Meer dan in welk ander land dan ook! Bedreigd heb ik me echter nooit gevloed.

Ik heb weliswaar door Jordanie gereisd, maar ik heb toen een groepsreis genomen. Reden: sommige plekken zijn met het openbaar vervoer niet zo goed te bereiken, bovendien was een groepsreis de goedkopere optie. Vreemd maar waar!

Desalnietemin heb ik mezelf vaak losgemaakt van de groep, ik ben op zich niet zo’n kuddedier :slight_smile:

Mocht je zelfstandig reizen, neem de tijd voor Petra. Deze rotsstad is geweldig om doorheen te lopen. Zowel qua bouwwerken als qua natuur. Bovendien kun je in Petra OVERAL excursies boeken naar Wadi Rum. Zowel per jeep als ook meerdaagse voettochten. Dat laatste wil ik absoluut nog een keer doen. Maar wanneer??? Nog geen idee…

Op http://jordanie.startpagina.nl staat een forum met een hoop info, wellicht kun je daar ook eens een kijkje nemen. Of op mijn site: http://www.ikreis.net

Veel plezier!!!

Jenny

jenny,bedankt!ik neem zeker even een kijkje op beide sites!
zelf heb ik dus een rondreis op het oog met een chauffeur erbij.ik zie zo een groepsreis ook niet zo zitten en dit sprak me wel heel erg aan!het lijkt me een heel mooi land!

Ik was even vergeten dat een auto met chauffeur/een individuele rondreis ook tot de mogelijkheden behoort. Maar het lijkt me wel een goede optie in een land als Jordanie: je kan stoppen waar je wilt. En langs de King’s Highway liggen inderdaad wel wat plekken die een stop verdienen.

Wanneer wil je gaan?

Ik ben in december geweest. Wat me erg opviel is dat de temperaturen behoorlijk schommelde, zelfs binnen een paar uur. (Ook afhankelijk van de hoogte enzo.) Ik heb met mijn fleece staan klappertanden op mount Nebo, terwijl ik een paar uur later in mijn bikini (mogelijk bij sommige resorts) in de dode zee dobberde :slight_smile: Veel laagjes meenemen dus!

Groet,

Jenny

mij leek oktober wel wat!ook wel redelijk qua weer.heb je misschien enig idee bij wie ik allemaal zo een individuele reis kan boeken?kwam tot nu toe alleen isropa en couples only tegen(van fox).
heb net uitvoerig je site bekeken.ik ben nu nog erg in de orientatiefase,maar word helemaal enthausiast van je verhaal en foto,s!

Nee sorry, ik weet niet waar je kan boeken… Misschien staan er meer organisaties op http://jordanie.startina.nl? Of je zou ik Amman een taxi moeten regelen, maar ik heb geen idee hoe makkelijk dat gaat!!! Zoals ik al zei, vervoer tussen Petra en Aqaba is een eitje, maar ten noorden daarvan?

Succes,

Jenny

Hoi,

Jordanië is prima alleen te doen zonder organisatie.
Gewoon ticket boeken en voor de eerste dagen een hotel, verder lekker op de bonnefooi rond gaan trekken.
Als je dat niet durft zijn er goede groepsreizen om een 1ste indruk te krijgen.
Gewoon googlen, groepsreizen Jordanië.

Het is een top-land!!

Succes :slight_smile:

Groet,

Miranda