Hallo,
In februari ben ik van plan om 6 maanden te gaan reizen in Midden- en Zuid-Amerika.
Het oorspronkelijke plan was om 4 maanden Zuid-Amerika te doen met mijn vriend, maar hij heeft uiteindelijk maar 3 maanden vrij van zijn werk kunnen regelen. Ik heb daarop besloten om in mijn eentje 3 maanden te gaan reizen, en hij komt mij na die drie maanden achterna gereisd.
Onze eerste reisplanning was om Argentinie, (Chili), Peru, en Bolivia te bezoeken en dat zijn nog steeds de landen die we graag samen zouden willen zien. Mij leek het daarom leuk om Midden-Amerika in mijn eentje te doen, te beginnen met een taalcursus in 1 van die landen. Landen die ik graag zou willen zien zijn Guatemala, Nicaragua, Costa Rica en Panama. Nu lees ik op allerlei reisfora dat bijv. Guatemala vol zit met backpackers en taalcursussen, en dat reizigers zelf de landen niet extreem gevaarlijk vinden. Ga ik verder zoeken op reisadviezen (bijv. min.v. Buza), dan wordt het bij het merendeel afgeraden om door landen als Guatemala en Honduras te reizen. Dit baart me enigszins zorgen omdat dit mijn allereerste verre reis wordt, en ook nog eens in mijn eentje.
Ik vroeg me daarom af of het wel ‘verstandig’ is om in mijn eentje in Midden-Amerika te beginnen? Mijn vriend heeft namelijk aangegeven dat hij het ook prima vindt om Midden-Amerika samen te doen, en dat ik in Zuid-Amerika alleen begin. Zeker als dit ‘veiliger’ zou zijn om alleen te bereizen.
Hebben jullie hier ideeen, adviezen, of misschien geruststellingen over?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Tessa