Midden mei tot juni 2011

Hello!

Ik zou er in mei even tussenuit gaan,
ik dacht eraan om in boedapest te starten, en vandaar via Slovenië naar de kust te trekken…

Als er mensen zijn die het zouden zien zitten om mee te gaan, of desnoods een andere route uit te stippelen… Let me know!!

Greetz Mathieu!:zon02:

Welke manier van reizen heb je in gedachten? Ik ben van de trein en de elektrische fiets. Via Roemenie wil ik misschien wel mee.

Greetz
Henrietteja

start in Budapest Hongarije, reis daarna door naar Belgrado Servie, hele leuke en voor velen een onkende hoofdstad, logeer dan op het platte land in een Vlaams Bed and Breakfast en van daaruit kan je naar Zagreb reizen om vervolgens naar Slovenie te reizen…zo zie je 4 grote hoofdsteden die niet zover van elkaar liggen…

1 like

Hey, we zouden via de bus naar Budapest gaan, voor 43eu (heen en terug) kun je toch niet sukkelen?
Dan verblijven we 6dagen in budapest, en ik ben nu aan het rondkijken voor de trein van budapest naar Ljubljana te nemen en daar ook een 6tal dagen rond te toeren.

Thanx 4 the info Sandra!

Grtz

probeer de volgende keer Wizz air

Wizz air? vertel?
Hopelijk dan al een beetje :zon02:

Grtz

Wiz air - dan vlieg je. Op de korte afstanden in Europa is dat erg slecht voor het millieu. Via bus of trein is dan een betere oplossing.
Ik kies dan voor de trein, omdat met de bus, tenminste bij Eurolines, mijn elektrische vouwfiets niet meekan en met de trein wel.

Greetz
Henrietteja

niet waar bij Eurolines kàn de fiets wel mee tegen extra betaling

he Mathieu , wat voor soort zaken wil je doen en bezoeken ,dan , ik moet en wil nog een dergelijke reis makenm, met hier en daar wat werken of vrijw. maar flink de natuur in en eventueel ook… camp[eren. ik ben intensief met wildlife bezig…nl voor een aantal projecten …

Ik hoor t wel , ik ben veel gewend maar ben niet van al te feestelijke sferen met genotsmiddelen ik ben meer sportief en leef bewust en ben bijna alleen met Flora fauna en Archeo/Cultuur bezig … … heb ook altijd spullen bij me om te meten .en data te verzamelen …

groetjes… Marc

Nogmaals klinkt het wel interessant toevallig een site in Budapest in de stad en ten Zuiden Poesta die ik nog moet bezoeken en Richting Ljubjana, ben ik al es geweest maar is ook zeker de moeite waard, ten aanzien van de biodiversiteit,mogelijkheden en opties daar,… wat voor Busmaatschapp is dat Eurolines. miss of … laat je me weten …
gr m

Dag Henrietta,. de trein vind ik ook vet, altijd al dik 20 jaar treinreiziger en dan kijken hoe t in de steden vergaart, t word steeds beter, in de Zuid en Oost Europese steden waar ik erg veel was, met name in Slowakije enz. maar de trein vanuit hier is erg duur,ten opzichte van bv in Praag ,ik kon vanuit PRaag destijds ritten naar Hongarije of Oost-SLowakije maken voor slechts,12 a 13 euro !!! omgerekend !.. In Bulgarije is t ook goedkoop, beter is met de bus erheen of ,… met groepsvervoer.

Mag ik vragen wat jij zoekt in Oost-EUropa,West Balkan?.. ik zoek vooral herpetofauna… voor mijn projecten en publicaties…en hou van gezellige mensen … uiteraard…
gr M:vak01:

Heb hier in de winkel in Amsterdam een aantal jaren geleden al eens naar gevraagd. Nu staat er in de voorwaarden nog steeds iets over maximum formaten.
Heb jij andere ervaring?
Het zou wel mooi zijn, als het wel kan. Bijbetalen op zo’n kleine prijs zal niet zo’n probleem zijn.

Greetz
Henrietteja

In de trein kun je vrijer bewegen. In bus en trein geniet je meer van het uitzicht onderweg. Merk je, dat je reist van het ene land naar het andere. Hou wel van slow reizen. Met vliegen ben je in een paar uur in waar dan ook (wat soms ook zijn voordelen heeft).

Heb even opgezocht wat herpetofauna is :smile: Lijkt me, dat je daar een hoop geduld voor moet hebben.
Ik ga meer voor de cultuur, de randen van de stad, dorpen, mensen en fotograferen. Voor dat laatste is het vaak handig om alleen te reizen. Niet iedereen heeft het geduld om te wachten, tot ik weer eens een foto gemaakt heb :smile:, terwijl je daar natuurlijk prima afspraken over kunt maken en ieder je eigen gang gaan.

Dag Henrietta,

Ja ik ben ook van t fotograveren en zeker ook Oude stadsranden,cultuur en Ruinen, zoals je die vooral veel in T MIdden Oosten (PErzie,MEsapotamie) ook vind, min volgende Goal, maar ook in de de West-Balkan en de oudere stadskernen zijn veel interessante dingen te vinden zeker, en ja herpetofauna, geduld zeker, sommige Salamanders zijn gewoon Niet! te vindsn . Terwijl sommige Slangen,en hagedissen zich gewoon in Tuinen en Stadsrandstroken laten zien … …

Ja zo heeft ieder wel wat…maar fotografie is prachtig… ja miss is het leuk om daar een keer over te hebben of te chatten …
:wereld:
grM

Hoi Mattieu,

Ik heb inmiddels deze oproep op verschillende sites geplaatst.

Groetjes uit Leiden!

Hallo (Low Budget) Zonliefhebbers!

Ik (V, 41, roker, niet lesb, reggae-lover) kan, wil en ga (zowiezo) 12 dagen naar Turkije van 16 mei t/m 27 mei. Heb nog niet geboekt, omdat het in eentje best stukkie duurder is. Dus vandaar deze oproep.

Mocht jij (of “jullie”, hoe meer, hoe beter!) in deze periode ook vrij zijn, kunnen we wellicht samen kamer boeken? Of evt. apart van elkaar reizen/boeken, maar wel in hetzelfde hotel? Of laat me gewoon even weten in welk hotel jij geboekt hebt in deze periode. Btw… “Free 2 move” is wel een lijfspreuk van me!
Zou dus wel fijn zijn als je zelf ook makkelijk contacten legt en niet “wereldvreemd” bent.

Ik ben bekend in Turkije. (Dit wordt geloof ik mijn 16e X?!) Hoef niet veel luxe, maar wel A.I. Plek maakt me vooralsnog niet veel uit, maar (dorp in buurt van) Alanya/Bodrum wel sterke voorkeur.

Ik ga voor het zonnen en de rust, maar hou ook zeker wel van stappen (Geen house of puber-discotheek!!), of een jeeppie huren en beetje rondrijden.

Neem vooral contact met me op (nagihapuntswagersapestaartversatelpuntnl), dan kunnen we verdere info (o.a. pic’s!) uitwisselen en kijken of het misschien wat wordt.

Gúle, gúle!

Beste Nagia,

Misschien vergis je je? Budapest en Alanya liggen toch aardig wat uit elkaar.
Je zou hier ook een eigen onderwerp kunnen beginnen: wereldwijzer.nl/reisgenoten

Greetz
Henietteja

Neehoor Henietteja (of Henrietteja),
Ik vergis me niet!
Ik reageerde namelijk op de oproep van Mathieu,
die medio mei weg wil en kan (net als ik) en hij “zat te denken aan…”
Verder weet ik prima hoe deze site werkt!

Nagi(H)a