Midden-Amerika 4wkn

Hey strangers!

Ik ben van plan om rond eind augustus in midden-amerika rond te gaan reizen; met name Mexico, Guatemala en Belize lijken me super mooi. Ik heb al meerdere malen gebackpacked, onder andere door zuid amerika, hetgeen ik echt te gek vond!
Nu overweeg ik om eens een keer een “georganiseerde groepsreis” uit te proberen, bijvoorbeeld van baobab of djoser. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort reizen? Ik ben natuurlijk backpacken gewend en heb een beetje een schrikbeeld voor me van de hele dag in een groep, achter een nederlands sprekende gids aanlopen, niet in contakt komen met de lokale bevolking, alleen de toeristische plekjes zien, etc… Aan de andere kant lijken er ook wel voordelen te zitten aan een georganiseerde reis: veiligheid, weinig voorbereiding nodig, je gaat niet alleen en legt in een korte tijd relatief grote afstanden af…

Wie kan/wil me wat meer vertellen over positieve of negatieve ervaringen m.b.t. georganiseerde reizen? In hoeverre wordt je vrijheid echt beperkt tijdens de reis?
Mochten er mensen zijn die een backpackreis rond augustus richting midden amerika ook wel zien zitten, dan hoor ik dat ook graag!!

Alvast bedankt!
Adios!

Eveline

Hoi hoi,

ik ga ook die kant uit! Heb vandaag de knoop doorgehakt ik ga naar Guatemala eind juli, twee weken spaanse les (om het op te halen) en dan lekker reizen. Ik wil ook richting Mexico en Guatemala wil ik zien natuurlijk.
Belize? Wat is daar te zien, te doen, wat voor cultuur is daar?

Wie weet komen we elkaar wel tegen ergens? wanneer ga je precies?

Groetjes,

Wendel

Hai Wendel,

ik zit nog steeds een beetje in dubio over of ik nou georganiseerd wil gaan of niet. Hoe meer reacties ik krijg, hoe meer me dat idee gaat tegen staan eigenlijk. Maar zeker is dat ik dit keer niet in mijn eentje wil gaan!
Mijn route weet ik nog niet, maar ik wil in ieder geval Mexico en Guatemala zien. In Belize is met name mooie natuur te vinden. Ik wil het backpacken dit keer combineren met ook wat daagjes relaxen aan de zee, vandaar dat ik Belize erbij had genomen.Wanneer ik precies ga staat ook nog niet vast, het enige wat ik al weet is dat ik maximaal 4 weken de tijd zal hebben. Het idee van jou om mijn spaans weer op te halen in een talenschool vind ik ook leuk, maar twee weken vind ik hiervoor wat te lang (omdat ik maar 2 weken heb).

Kortom, mijn plannen zijn nog behoorlijk vaag en ik kan me dus nog makkelijk aanpassen. Heb jij al tickets geboekt? Wanneer en waar naartoe precies?
Misschien kunnen we inderdaad wel het een en ander combineren! Mail me anders op [EMAIL=“eefje37@hotmail.com”]eefje37@hotmail.com en vertel wat meer over jezelf en wat je plannen precies zijn.

Hoop van je te horen!

grt eveline

Ik heb je een mail gestuurd, wie weet kunnen we wel wat combineren.