Iemand die ook richting Guatemala/Belize en Honduras gaat? okt/nov

Mijn reisgenootje heeft helaas de reis af moeten zeggen en ik ben nu alleen over…
Is er iemand die in oktober/november gaat reizen in Midden Amerika of toevallig daar is?!
Eventuele tips over Spaanse les of vrijwilligers werk/werk in de gezondheidszorg is altijd welkom!!

Ben je ergens in de 20 jaar oud, ben je van plan in Midden Amerika te reizen en heb je ook zim om het met iemand te delen? Dat niet elke vakantiefoto een selfie is… Laat het weten!

Groetjes Evelien

Hoi Evelien,

we (mijn vriendin en ik) vliegen 20 oktober naar Guatemala en op 22 november terug vanaf Cancun. We willen in die tijd door MExico, Guatemala en Belize gaan reizen. Als reispartner heb je aan ons dus niet zo veel, maar misschien dat we in de voorbereiding wel wat informatie met elkaar kunnen delen?

Waar wij nu vooral mee zitten is dat mijn vriendin bang is geworden voor Guatemala door alle berichtgeving online (vooral bij BuZa). We zijn dus aan het kijken hoe de ervaringen van reizigers zijn en hoe we onze trip het beste kunnen plannen. Weet jij al ongeveer waar je heen gaat?

Groet, Jeroen

Hoi Jeroen,

Op dit moment ben ik mn reis nog aan het uitstippelen maar ik ga sowieso vanuit Guatemala city richting Belize en dan vlieg ik vanuit Honduras weer terug. Eerlijk gezegd heb ik nog niet echt naar de berichtgeving gekeken(wordt misschien eens tijd). Voor mij is het sowieso nog best spannend omdat ik nu dus alleen ga! Als jullie bepaalde berichtgeving hebben en kunnen delen zou dat fijn zijn(bv websites ofzo?). Ik weet niet of jullie de Lonely planet van Guatemala hebben maar daar staat mooie routes in bv voor 5 dagen of voor 10 of voor meerdere weken! Het ligt er natuurlijk een beetje aan wat je wil… Of je vooral stadjes/jungle of maya ruines wilt zien. Misschien kunnen we elkaar een beetje opweg helpen :wink:

Groetjes Evelien

Hoi Evelien,

Wat leuk dat je door Midden-Amerika gaat reizen!

Ik werk voor de taalschool Sol Latino in Quetzaltenango. Quetzaltenango is de tweede stad van Guatemala en een goede plek om Spaans te leren, omdat de lokale bevolking hier nauwelijks Engels spreekt.

Bij Sol Solatino kun betaalbare privelessen nemen waardoor je de taal ook snel zult oppakken. De inhoud van de lessen zijn gepersonaliseerd op basis van jouw niveau en wensen. Daarnaast kunnen wij je ook helpen bij het vinden van vrijwilligerswerk in de gezondheidszorg en bieden wij accommodaties bij gastgezinnen en in ons guesthouse.

Neem eens een kijkje op de website: http://www.spanishschoolsollatino.com, daarnaast kun je mij natuurlijk ook altijd een bericht sturen.

Alvast veel plezier met de voorbereidingen!

Groetjes,

Rachel