Mexico of Cuba??

Waar moeten we heen??
Twijfel erg…na een aantal landen al te hebben overdacht blijven Mexico(Yucatan?) en Cuba op ons lijstje over…( we willen in juli ong 4 wkn gaan.)
We willen graag een combi van bountystranden, cultuur, natuur, en activie dingen om te doen…

Wie heeft er tips?

Over Cuba kan ik niet zo veel zeggen (ben er nooit geweest) maar volgens mij is Mexico wel iets gevarieerder dan Cuba.
Vooral als je 4 weken gaat heb je echt de tijd om een redelijk grote/mooie rondreis te maken.
Je zou kunnen vliegen op Mexico City en dan zuidwaarts via Oaxaca, Chiapas (San Cristobal de las casas en Palenque) richting Yucatan kunnen reizen. Als je het tempo erin houdt kun je zelfs Guatemala en Belize meepakken. Maar als je bijvoorbeeld liever op het einde een weekje aan het strand ligt dan is dat iets te veel van het goede.

Je kunt ook op Cancun vliegen en dan via Merida/Villahermosa richting Chiapas reizen en daarna weer terug naar Tulum/Playa del Carmen en Cancun.

Bij beide opties zie je echt van alles: koloniale steden, Maya-piramides, Jungle en bounty stranden.

Ik denk dat je, zoals Verdwaald ook al schreef, beter naar Mexico kunt gaan. Rondreizen is er makkelijk en het is zeer divers. Vooral de Maya route heeft alles wat jij in je wensen beschrijft en is makkelijk te doen in vier weken.

Succes!