Cuba of Mexico

Ik wil in juni of september naar Cuba of Mexico. Ik kan alleen niet kiezen! We willen graag een fly-drive combineren met een paar dagen strand. Wat moet ik kiezen?
Graag jullie hulp!

Een keuze maken valt vaak niet mee.
Maar ik probeer een antwoord te geven zodat het je wat vergemakkelijkt.

Allereerst ben ik in oktober in Mexico geweest, op het schiereiland Yucatan. Daar liggen ook de badplaatsen Puerto del Carmen en Cancun voor als je er een weekje strand aan vast wil knopen. Als je daar een auto huurt kun je het schiereiland op eigen houtje bekijken. Wat er te zien is zijn de beroemde Indianentempels en dorpjes waar de Mexicanen (Indianen) leven. Je hebt er goede hotels en ik heb er geen onveilig gevoel gehad. De grotere steden hebben veel goede eetgelegenheden en de prijs is vergelijkbaar met de middenklasse eetgelegenheden in Nederland. Goedkoop is het er niet. Maar zeker het bezoeken waard.

Voor wat Cuba betreft, ook daar is veel te zien en het is kleinschaliger dan Mexico dat behoorlijk uitgestrekt is.
Je rijdt dus minder kilometers en je kunt vanuit Valdero ook mooie reizen maken. Valdero ligt aan het strand.

Ga op zoek naar reissites en daar kun je de beschrijvingen onder verre reizen uithalen. Kijk bijvoorbeeld ook eens bij www.fox.nl

Veel succes met je keuze.

groetjes