Ik wil in juni, juli of augustus een maand gaan reizen in Mexico, Guatamala en Belize. Nu heb ik ergens gelezen dat het te doen moet zijn om een retourtje te vinden voor Mexico rond de 800 euro. Echter kom ik zelf veel en veel duurder uit! Hebben jullie daar een gouden tip voor mij? Is het sowieso goedkoper om via mexico city of via cancun te vliegen? Ik las ook dat het mogelijk is om te vliegen via New York en daar dan bijv 4 dagen te blijven. Heeft iemand dit hier al eens gedaan?
Wie heeft hier een mooie route van Mexico City, het land door naar Guatamala, naar Belize en dan via Tulum weer Mexico in en dan een vlucht terug te pakken?
Ik hoop dat jullie mij een hoop tips kunnen geven.
Net even geprobeerd op klm.nl en krijg bij de eerste de beste zoekopdracht een prijs van 782 euro. (begin juni weg begin juli terug)
Probeer zo vroeg mogelijk te gaan, hoe verder in juli augustus je komt hoe duurder de prijzen meestal worden.
Via New York en daar een tijdje blijven kan ook, heb ik ook een keer gedaan. Is prima te doen.
Een ticket moet je inderdaad al voor €680 kunnen vinden. Vorig jaar kon je zelfs voor €515 een retourtje Adam - Cancun kopen. Het is trouwens ook afhankelijk van de maanden waarin je reist. Juni zou dus de beste optie zijn.
Je las een plan om eerst in New York te verblijven: dat was van mij maar daar heb ik vanaf gezien omdat het écht zoveel duurder was omdat je continentale vluchten niet via New York vliegen.
Zelf ben ik ook van plan een route te maken door Mexico, Guatemala en Belize.
Wij willen in oktober gaan.
Je zou voor retourtickets ook eens kunnen kijken bij Arkefly.
Verder voor routes kun je kijken bij www.bambaexperience.com (hop on hop-off buspassen, waar je uit verschillende routes kunt kiezen).
Ook Kilroy travels biedt dit aan (http://travels.kilroyworld.nl/) Ze hebben kantoren op verschillende plekken in Nederland, dus misschien ook handig om via hen info in te winnen. Verder kun je via Kilroy ook Ho(s)tels boeken.
Ik hoop dat je wat aan mijn informatie hebt.
Veel succes met plannen en een waanzinnige reis toegewenst.
Je kan ook vliegen op mexico en terug via guatemala/belize/honduras etc, waar je ook uitkomt, dat scheelt je het ‘terugreizen’.
Ik ga zelf in mei naar Mexico voor 6 weken stage en daarna reizen en vlieg in augustus terug vanuit Nicaragua. Via killroy.nl kan je een combi ticket boeken en zo heen vanaf één plek en terug via de andere.
Hola,
Heb een ticket geboekt via jetairfly voor 400euro (enkel), richting Cancun voor december. Het plan is om min. 3maanden rond te trekken in Mexico, zonder strikt schema maar we dachten er ook aan om langs guatemala en Bellize te trekken… Ik lees idd weinig over de toestand ginder en welke plaatsen zeker de moeite zijn of die je beter mijdt… Iemand hier een doorleefde mening over? Ik hoor het graag