Goedkoop van hier naar Mexico

Hallo,

Graag wil ik goedkoop van hier (Amsterdam, Brussel, Frankfurt ofzo) naar Mexico City.

De data dat ik (ongeveer) wil vliegen zijn: 15 augustus heen en 20 december terug.

Vorig jaar ben ik een periode in Nicaragua geweest en het was toen goedkoop om (een stukje om, maar wel heel cool) via New York te gaan. Daar ben ik dan ook twee weken gebleven. (roundtrip geboekt vooraf)

Heeft iemand ervaring of tips om mij een fijne en vooral goedkope vlucht aan te raden?

Alvast bedankt!

Gr. Simon

Op het moment kost het ongveer €1000 a €1100 euro voor heen en terug, maar als je invliegt op mexico city en terug vanuit cancun ben je ongeveer hetzelfde kwijt.

Of je vliegt in op Houston Taxes en terug vanuit Cancun of Cancun en dan Houston je hebt tijd zat om op die manier het hele land te doorkruisen en zelfs een lus te maken door Belize en Guatamala, en voor ongeveer €400 euro kan je vanuit Mexico city nog een weekje Cuba doen met interjet.com.mx.

Je hebt genoeg tijd om heel centraal amerika te doen als wil kan je kan ook invliegen op Panama of Costa rica en vandaar overland terug naar Houston er gaan bussen de hele route van Mexico city naar panama en terug.

Hier een link met de bussen/tijd /prijzen/route/kaart van de grens van Mexico tot Panama City http://www.ticabus.com/mapa_ing.html
Je hebt 4 maanden dat is een hoop tijd en je ticket heen Panama en terug vanuit Houston kost nog steeds €1100 eur ±. (travelocity.com $1410 us).

Geluk ermee met het tijdframe dat je hebt is alles mogelijk en als je mazzel hebt komt er nog een dipje in de prijzen van de vluchten soms gaan ze onder de €800 maar daar zit niet echt lijn in is mijn ervaring.

Bastiaan.

Eve kleine aanvulling, als je op de kaart van ticabus op de steden klikt komen de prijzen en tijden naar voren dus dat is $80/100 us van panama city naar de grens van Mexico.

Kost je wel een paar dagen en is niet aan te raden om in een ruk te doen.

Bastiaan

Hoi Bversloot,

Bedankt voor je reactie!

Ik zal in Mexico City op een school mijn afstudeeronderzoek doen. Dat betekent dat ik daar de meeste tijd zal zijn.

In Managua (Nicaragua) heb ik ook al zo af en toe in de Ticabus gezeten. Het is een optie waar ik nog niet aan heb gedacht. Een heenticket naar Costa Rica, dan met de Ticabus naar Managua, dan vanuit Managua naar Mexico vliegen en daar mijn onderzoek doen.

Dan net voor kerst naar huis. Heeft iemand hier vliegtips voor?

Dankjewel!

Hoi,

Inmiddels ben ik weer iets verder in het plannen van de trip. Ik heb besloten om niet dat hele eind in de Ticabus te zitten. Honduras, El salvador en Guatemale zijn toch niet zo interessant voor mij. Nicaragua en Costa Rica wel.

Ik kan voor zo’n 800 - 1000 euro vliegen via Canada (Montreal/Toronto), Washington, Houston, Madrid, Kopenhagen, Philadelphia, Charlotte of New York.

Zijn er nog andere mogelijkheden? Via Suriname, Nicaragua, Costa Rica, Los Angeles, Las Vegas toevallig? Heeft iemand nog een tip of idee?

Thnx
>>>Simon

heb vele sites bekeken en de euro prijs genoemd is correct. Verbaasde mij hoe duur het is. Heeft denk ik veel met de terugreis datum te maken. 20 december is rond kerst. Zag een website die het voor rond de 900 euro aanbood. http://book.statravel.com/

Wouter

Hoi Simon,

in principe kun je vanuit Mexico naar Midden Amerika het beste met Copa Airlines vliegen. Zij bieden de beste verbindingen aan. Vanuit Cancun kun je rondom de 20.dec tickets van Cancun-Amsterdam of naar Brussel met arkefly.nl en jetairfly.be boeken. Je moet dan nog wel even geduld hebben omdat dat de tarieven vanaf november nog niet boekbaar zijn. Dat zal in Mei/ Juni op de site boekbaar zijn. Daar het om chartervluchten gaat en ook nog om data net voor kerstmis gaat, worden met de prijzen nogal gestunt voordat kerstmis begint. Geduld is een schone zaak.

Succes en groeten,

Yana

Bedankt voor de reactie.

Ik zou graag willen landen en vertrekken in Mexico City.

Of ik van Amsterdam, Brussel of zelfs Düsseldorf of Frankfurt vertrek, is geen probleem.

Zijn er nog tips om goedkoop te vliegen?

Hallo,

Wat hebben jullie betaald voor een retourtje vanuit Amsterdam, Brussel of Düsseldorf naar Mexico city?

Ik ben nu aan het kijken voor 15 augustus heen en 18 december terug en kom op 950,- euro uit. Is dit normaal of moet ik anders zoeken?
De data kunnen ook iets verschuiven als het moet.

Alvast bedankt,

Groeten,
Simon

Hoi Simon,

als je een directe vlucht van Amsterdam naar Mexico City voor deze prijs hebt gevonden, dan heb je een goede prijs. De meeste tarieven beginnen vanaf 1200 EUR met vluchten non stop en met tussenstop beginnen de prijzen vanaf 1000 EUR maar dan moet je wel een wat langere reistijd en overstaptijd in koop nemen. Als je het nog goedkoper wilt, kun je evt. kijken bij Virgin atlantic maar die vliegen vanaf London naar Cancun. Ik denk dat het belangrijk is te weten dat de meeste chartermaatschappijen die naar Mexico vliegen geen tickets verkopen die meer als 3 maanden geldig zijn.

Succes bij het boeken,

Yana

Hoi Simon,

je gaat langer dan een maand, wat de ticketprijs ook negatief beinvloed. Vergelijken met de aanbiedingen heeft dus geen zin, want die zijn bijna altijd voor een kortere duur. Ook de datum 18 december zit volgens mij in het hoogseizoen, wat de prijs er ook hoger op maakt.

Laatste vluchten naar Latijns Amerika hebben wij steeds vanaf Brussel genomen, want dat scheelde meestal met Düsseldorf en Schiphol in prijs. Check ook de sites van de vliegmaatschappijen zelf en vergelijk de prijzen met de internetaanbieders.

Beetje zoeken en schijven kan je al snel wat besparen :slight_smile:

Succes!

Ps: ik heb beide topics samengevoegd, om het overzichtelijker te houden :wink: