Tickets Mexico

Wie o wie weet er waarmee ik het goedkoopst kan vliegen naar Mexico (Cancun) in de zomervakantie. Tot nu toe vind ik alleen maar tickets van ca 1000e, wat me meer lijkt dan nodig. Ik wil geen packagedeals, maar alleen een ticket, ik wil na ca 5 weken weer terugvliegen.
Alvast bedankt!

Je probleem is het hoogseizoen (= duurdere tickets) en de duur van je reis. Meeste tickets worden vanaf 4 weken duurder, dus dat kan ook het verschil in prijs zijn. Ook de luchthaven van vertrek kan een prijsverschil weergeven. Amsterdam en Brussel verschillen wel eens behoorlijk.

Ik heb even bij een aanbieder op vertrek Brussel 12-06-1020 en retour Cancun 17-07-2010 ingegeven en kwam bij 4 maatschappijen (AA, Virgin, BA, Condor) onder de 800 euro uit. Wel met 2 stops, maar dat hebben er veel voor over.

Onderaan de voorpagina van wereldwijzer.nl/mexico kun je een aantal aanbieders, waaronder bv Cheaptickets en Arkefly vinden.

Succes!

hallo

Ik ben nu al een tijdje aan het struinen op internet naar goedkope tickets naar Cancun in de zomer (ca 4/5 weken), maar kan niets vinden onder de 1000e. Dit lijkt me vrij aan de hoge kant. Weet iemand wat een goeie tijd is om te boeken, of gewoon in de gaten houden en mazzel hebben? En hebben jullie nog bepaalde airlines die meestal niet te duur zijn? Alvast bedankt!

Hai!

Ik heb geboekt via vliegtarieven.nl voor € 624,-, vertrekdatum in maart. Ik vlieg heen via Mexico city vanaf Dusseldorf en terug via Cancun. Misschien ook nog idee voor jou? Deze site laat direct de totaalprijs zien van het ticket, dus dat is een voordeel van deze site. Succes en veel plezier!

Groetjes,
Mariska

Dank voor je reactie! Ben alleen bang dat in maart vliegen goedkoper is dan zomer, maar ga de site gelijk checken! Maar dusseldorf is een goeie tip!

Ik ben ongeveer een jaar geleden naar Mexico gegaan.

Dit was toen mijn schema (retourprijzen):

  • Brussel - Londen (British Airways, via vliegtickets.nl)

  • Londen - Miami (British Airways, via vliegtickets.nl)
    Deze twee samen kostten 416 euro incl. alle kosten.

  • Miami - Cancun (American Airlines, via vliegtarieven.nl)
    Deze kostte 222 euro incl. alle kosten.

De prijzen zullen in de zomer inderdaad wel hoger liggen, maar mijn bedoeling van dit schema is aan te geven dat het zinnig is om trajecten apart te boeken. Vliegtickets en vliegtarieven zitten weliswaar in één ondernemingsgroep maar kunnen verschillende tarieven hebben.
Daarnaast zoeken de meeste zoekmachines ook naar tickets met aansluitende vluchten binnen dezelfde luchtvaartalliantie.
Als je zelf dus voor losse trajecten het goedkoopste ticket koopt, kan het dus goedkoper zijn dan wanneer je het goedkoopste ticket zoekt voor de hele reis tegelijk.
Let wel op: soms kan het zijn dat je door te kiezen voor vluchten met maatschappijen van een verschillende alliantie, je koffer(s) moet ophalen na elke deelvlucht en opnieuw moet inchecken. Dat is vervelend wanneer er meerdere terminals zijn, maar kan opwegen tegen het prijsverschil. Bij mijn bovenstaand schema hoefde ik niet de koffers op te halen en opnieuw in te checken (niet in Londen en ook niet in Miami).
Als je een tussenstop via de VS maakt, zorg dan voor voldoende overstaptijd, zeker nu met de verscherpte controles.

Groeten,
Ivo

Ik heb je dubbele posts even samen gevoegd voor de duidelijkheid.

Let er ook op bij losse tickets, dat als de eerste vlucht vertraging heeft en je de daarop volgende vlucht niet kunt halen pech hebt gehad! Boek je alles in 1x dan moet men in een dergelijk geval een oplossing voor je vinden, zonder dat het je iets kost.

Er is nog voldoende te vinden onder de 1000 euro…

Misschien is onderstaande iets voor je:

9 juni / Amsterdam-Cancun / 1340-1730
14 juli / Cancun-Amsterdam / 1915-1200+1

Nonstop vluchten met Martinair voor all in prijs van 757 euro !

Deze vlucht kan je vinden op www.vliegtarieven.nl

Misschien is Mexico City een optie als je een week of vijf gaat:
British Airways 16 juny Ams Mex en 30 july Mex Ams
Prijs 570 Euro Retour.

Succes.

Zoals hierboven al vermeld zijn er genoeg mogelijkheden. Ik vlieg 23 april met British Airways via Londen naar Mexico stad (1x overstappen) en terug via Cancun, Miami, Londen (2x overstappen) voor 680 euro (retour). Ik heb zelfs een ticket gezien voor 516 euro maar dan vlieg je heen en terug van Mexico Stad. Voor mij was dat niet gunstig aangezien en dan een binnenlandse vlucht van Cancun naar Mexico Stad moest boeken (120 euro) en ook nog een extra dag kwijt zou zijn aan reizen (heb liever een dag extra voor dat beetje geld!).

Wat ik verder als tip heb: ik heb mijn tickets geboekt bij vliegwinkel (boeken via internet ben ik nog niet echt vertrouwd mee) maar zij komen altijd met duurdere tickets. Zoek dus eerst zelf uit welke ticket het goedkoopste is en het beste bij je wensen aansluit en ga er dan pas heen. Zo heb ik het gedaan met mijn internationale tickets en binnenlandse vlucten. Scheelde mij voor mijn internationale vlucht 170 euro (zij konden eerst geen tickets onder de 850 euro vinden…) en voor mij 2 binnenlandse vluchten 90 euro (idem). Let dus wel goed op en laat je niet naaien :slight_smile:

Dank jullie allen! Ik zit voor mijn baan vast aan de basisschoolvakantie, dus ben bang dat ik iets duurder uit ga komen, maar wie weet levert 1 van jullie tips iets op!

Heb goede berichten gehoord over de website http://www.tickettracker.nl/

Groeten,

Wouter

Je zou ook even kunnen kijken op deze site: http://www.jetairfly.com/nl/. Je vliegt dan wel vanaf Brussel maar als het een paar honderd euro scheelt is het misschien de moeite waard.

Ook ik ben op zoek naar een ticket naar Mexico. Ik wil vliegen op Mexico City en vertrekken vanaf Cancun. De laatste weken zijn de prijzen met ongeveer 50 euro gestegen. Verwachten jullie nog aanbiedingen of zouden jullie ook gewoon nu boeken? Zijn prijzen in december en voor een periode van 7 weken standaard duurder?

Ticket:
1, 2 of 3 december Amsterdam - Mexico City
18,19 of 20 januari Cancun - Amsterdam

Wat is tot nu toe je best gevonden tarief (incl. alle belastingen en toeslagen)?

€824 inclusief alles met British Airways. Gevonden via Expedia. vertrek is dan 1 dec. en terug 19 jan. Wat heb jij gevonden?

Ik heb hier nog een website en sinds ik hier boek kan ik nergens meer goedkoper vinden Travelocity.com.
Een andere optie is goedkoop invliegen op miami, fort lauderdale of orlando daar zijn soms superaanbiedingen naartoe en vandaar met een lowcost b.v. naar cancun spirit.com of jetbleu.com.

En om een beetje hoop te geven het kan voor 450€ maar zoals boven vermeld is dat niet in het hoogseizoen.

Hieronder twee vluchten >>>die ik voor mijn zus heb uitgezocht en ja ze vertrekt in oktober en komt 3 maanden later terug ongeveer een week voor kerst, deze prijzen zijn van ongeveer een maand terug.

AMS-MI € 587,00 Retour Depart:*11:40 AM Arrive:*11:10 PM American Airlines, Flights 6443 / 105 / 1687

MI-CAN € 155,00 Retour Depart:*10:10 AM Arrive:*10:55 AM American Airlines, Flight 2185 5 flights a day

Als laatste optie kan je altijd kijken op vertrek van Brussel of Parijs zelfs Madrid is een goede optie wand er gaan heel veel directe vluchten vanuit madrid, het enige nadeel is dat jer er wel een lowcoast bij moet vinden in europa, of bv met de trein naar londen of parijs, al geef ik toe dat ik in deze route nooit zoveel voordeel heb gevonden omdat je weer met extra kosten zit.

Maar ik hoop dat julie nog wat moois kunnen vinden veel geluk met het zoeken en veel plezier in het mooie Mexico.

(als het rustig is in het midden oosten gaan de prijzen ook omlaag bv als kadafie valt)

Bastiaan Versloot.

Die van €824 is inderdaad het goedkoopst vanuit Amsterdam. Ik heb een paar sites bekeken, maar kom niet lager.

Zelf vlieg ik altijd liever via Brussel, is goedkoper en minder hectisch dan Schiphol. Daar heb je een vlucht voor 724,90 euro (2dec heen, 19jan terug) met Air Canada en Lufthansa.

Succes!

Kijk ook altijd naar andere luchthavens en tussenlandingen via andere landen. Het scheelt vaak niet genoeg zodat het echt voordelig wordt. Bijv. Brussel scheelt 100 euro maar om daar te komen ben je ook zo’n 50 euro kwijt. In Miami zou ik moeten overnachten. Schiphol is voor mij 10 min. rijden dus daarom ook nogeens praktisch.
Denk dat ik voor die 825 euro ga. Goede maatschappij, goede vluchttijden en om elke week aanbiedingen in de gaten te houden is ook niet alles.:slight_smile:

Bedankt voor de hulp.