Ik ben sinds kort aan het kijken voor onze huwelijksreis en Mexico staat op de shortlist van kandidaten, en wel te weten een rondreis(je) door Yucatan. Combinatie van cultuur, natuur en rust.
Als eerste ga je dan kijken naar de tickets, en helaas blijkt dat er geen rechtstreekse vluchten zijn vanuit Amsterdam, Brussel of Düsseldorf.
Verder zijn de prijzen ook aan de vrij hoge kant voor begin juni (800 - 900 euro met 1 of zelfs 2 keer overstappen?)
Is het uberhaupt wel verstandig om nu al te boeken, of kunnen we beter wachten op betere prijzen?
mij lijkt, hoe vroeger je boekt, te beter! zelf net een vlucht geboekt via tix.nl en ik vlieg met iberia terug vanuit mexico city…van de week nog transavia gebeld met de vraag of het uberhaut nog mogelijk is om opt laatste moment naar een luchthaven te rennen om a la minute mee te mogen… maar prijzen gaan volgens de telefoniste alleen maar omhoog…
Arkefly heeft een redelijk voordelig tarief, maar voor juni kun je nog geen prijzen opvragen. De dagen waarop gevlogen wordt kunnen ook wel eens in prijs verschillen, dus als je kunt schuiven, probeer het eens uit.
Klopt ik had Arkefly ook gevonden als een van de weinige met een rechtstreekse vlucht. Echter zijn er nog geen prijzen beschikbaar, en het risico dat de andere ‘goedkope’ prijzen dan weg zijn is mij te groot om maar te gaan wachten totdat zij hun prijzen publiceren. Ze reageren ook niet op e-mails.
Als je de mogenlijkheid hebt een beetje schuiven vaak zijn di, wo, do 75 a 125 euro goedkoper omdat het dan rustiger is (dat is die 800 dus), en die prijs van rond de 800 euro is al een paar maanden stabiel en dat van ver van te voren boeken is een fabeltje enkel 1 a 1.5 week van te voren gaan de prijzen omhoog maar vaak gebeurt het in de laatste dagen voor vertrek.
Ik volg de prijzen al een tijdje en het kan nog alle kanten op dus ik zou zeker nog wachten je zit zo ver van te voren. Ik vlieg zelf in oktober naar Nederland en heb mijn ticket nog niet geboekt met KLM is er een vlucht recchtstreeks vanuit Mexico stad naar Amsterdam voor 800€ dat wordt de mijne.
Veel geluk want dat is wat het is, 2 jaar terug ben ik voor een trouwerij overgekomen en had ik een ticket voor 450€ een wonder en een jaar daarvoor vakantie in augustes 975€ midden in het hoogseizoen maar meestal zit de prijs tussen de 700 en 850.
Eve kleine update ik heb net mijn vlucht geboekt voor oktober met continental , ik heb nu een vlucht voor 724€ met 1 tussen stop in Housten en duurt slechts 3 uur langer.
Pakketreizen (vlucht+acco of rondreis) zijn met arkefly/klm al te boeken voor volgend jaar juni. check het even bij het reisburo. Werk zelf op een reisburo en wij boeken al volop voor volgend jaar zomer.