Advies voor het boeken van een ticket?

Hai mensen,

Over een aantal maanden wil ik een vriendin in Mexico bezoeken. Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een retourticket, maar ze zijn behoorlijk duur, en door het grote aanbod raak het overzicht een beetje kwijt. bijvoorbeeld, in de stickies hier staan websites voor tickets, maar het is lastig te achterhalen in welke periodes de tickets goedkoper zijn, zonder eindeloze combinaties te proberen. Wie kan mij adviseren wanneer voor welke periode en bij welke maatschappij/website te boeken? :slight_smile:

Alvast veel dank! ^^

Zo werkt het helaas niet, ticketprijzen zijn afhankelijk van heel punten (bezettingsgraad, reisdatum, weekend of doordeweeks, route, etc etc). En vaak is het zo hoe dichter je bij de vliegdatum boekt hoe duurder het wordt.
Een maand geleden waren de werelddeal weken van KLM, heb je toen geen goedkoop ticket gezien?

Wanneer vlieg je precies?

1 like

Ah, helaas. Ik heb eigenlijk nooit een vliegticket geboekt, dus deze dingen zijn nieuw voor mij. De werelddeals heb ik helaas gemist. De tijd wanneer ik vlieg staat nog niet vast, en we hebben geen haast, dus we kunnen nog kiezen voor februari of later.

Veel dank voor je antwoord, Ferdy! :slight_smile:

Afhankelijk van de aanvlieghaven, heb je al gekeken naar Seatonly flights van Arkefly? Kan een stuk goedkoper zijn.

1 like

Je zou het ook eens kunnen proberen via www.skyscanner.com Hier boek je niet, maar worden gewenste vluchten op een rijtje gezet.

Succes!

1 like

Veel dank voor de reacties!

De seatonly flights van Arke hebben leuke prijzen, maar gaan alleen naar Cancún. Ik heb dit aan mijn vriendin voorgelegd, maar helaas is dit ver uit de buurt van haar. Mexico City zou ideaal zijn, maar Taluca is ook goed.

Op Scyscanner vind ik dat een vlucht vanaf Amsterdam met Canada Airways 814 euro zou kosten. Dit is al een leuke prijs! Heel veel dank! Ik ga nog even verder onderzoek doen, en ik zal laten weten wat het wordt! :smiley:

Dan heb ik iets goedkopers voor je gevonden :wink:
Amsterdam - Mexico City met overstap in New York (altijd leuk…) voor € 745,- met United Airlines (vertrek eind februari, terug half maart). Weet niet hoe lang je gaat…

Aangezien februari, maart een beetje laagseizoen is, zou ik het even aankijken en de prijzen in de gaten houden. Deze kunnen behoorlijk schommelen dus als je een keer een goede prijs ziet dan: toeslaan!

1 like

Superbedankt voor de tip! :smiley: Ik heb even gecheckt, en vanaf half januari zijn er tarieven van ongeveer dezelfde prijs. Ik ging maar eens overleg plegen met de dame in kwestie! ^^

Nogmaals veel dank aan iedereen! :smiley:

Mijn ouders hebben een ticket geboekt met de KLM voor rond de 600 Euro. Handige is met KLM dat ze direct op Mexico city vliegen en je dus niet hoeft over te stappen.

Ik stel mijn vraag even in deze forum post zodat ik geen nieuwe hoef te openen, ik hoop dat iemand een antwoord heeft.
Ik ben aan het zoeken naar tickets A’dam - Cancun voor onze rondtrip door Mexico, Guatemala en Belize. Maar wat ik me afvroeg, wat is een goede prijs voor een ticket? Ik heb nu KLM tickets gevonden voor 690 euro fijne tijden en 1 overstap. Is dit een gevalletje ‘meteen boeken’ of kan het nog veel goedkoper? Ik heb hier voor deze trip geen zicht op…

Alvast bedankt!

Hi Eline,

die prijs klinkt niet verkeerd, maar dat ligt wel ook aan de periode die je naar Mexico wil afreizen.

Ik zie net ook een goed ticket voro 660.

@Roberts, het gaat om de periode van 17 mei t/m 10 juni.

Misschien is Düsseldorf ook nog een optie voor je? Andere vertrekluchthaven kan dan ook nog wel eens schelen.

Las net vandaag in de telegraaf dat het goed koper is als je via antwerpen of brussel vliegt. Zelfs als je het treinkaartje er bij op teld.

Dat is vaak wel inderdaad, ben eerder vanuit Brussel en Dusseldorf naar Amerika en zuid afrika gevlogen en dat is vaak de moeite waard!
Was in dit geval vergeten dat dusseldorf ook een goede optie is, en dat is het! Een ticket voor 610 euro met 1 overstap met KLM/Delta/AirFrance… Mijn ouders wonen op de duitse grens, dus kan prima vanuit daar gaan!

Boeken, of nog wachten?

Kan niets beter vinden dan 610 euro. Zou ik boeken als ik jouw was. vond 654 naar mexico city en dan door met vivaaerobus voor 54 euro retour van mexico city naar cancun.

Ik zou ook boeken, want da’s een goede prijs :slight_smile: