Help help
wie oh wie heeft er tips voor een leuke, goede goedkope rondreis naar een van deze landen ? Ik en mijn vriend en nog een vriendin willen hier heel erg graag heen. Heb zojuist nog even gekeken op summum daar hebben ze in ieder geval een mooie reis mexico/guatamal/belize maar na de berekening gezien te hebben denk ik toch effe van slik wat een hoop geld +/- 2000euro per persoon. Dit moet toch goedkoper kunnen of niet? Ook zijn wij het liefst opzoek naar reisorganisaties die reizen aanbieden voor verschillende mensen uit verschillende landen wie oh wie heeft er tips?
Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen, want in september willen we gaan en dat is al redelijk snel.
gr,
Liane Borst
Goedkoopste is om de reis individueel te ondernemen.
Met Air France betaal je zo’n 690€ incl. tax voor een ticket van 4 weken van zondag tot zondag vertrek van Brussel (via de link van Airstop http://www.travelstreet.com/holidays/travelagents/airstop/frameset.cfm?taal=D ).
Ter plekke kost het reizen je zo’n 20€ per dag (Belize is wat duurder dan de rest). Tel zelf maar uit wat het je dan kost, er rekening mee houdend dat je individueel een “kostbare” vrijheid hebt.
http://www.gapadventures.com/ bied redelijk betaalbare reizen aan en ik geloof dat daar alle nationaliteiten mee gaan.
Maar georganiseerde reizen blijven altijd prijzig. Ik zelf ga liever alleen.
Wel heb ik via Hostelling International in Bolivia twee weken rondgereisd. Dat was semi georganiseerd. Je betaald een bedrag en je bespreekt waar je wel een niet heen wil (er is een reis en je kunt eventueel steden skippen of juist toevoegen als er een HI hostel is). Zij regelen de hotels (vaak behoorlijk goede HI hotels en hostels maar wel met eigen kamers) en de bustickets en in sommige steden een tour of museumticket. 't leuke was dat wij bijvoorbeeld rondgeleid zijn door de eigenaar van het hotelletje waar we sliepen. Verder doe je de reis zelf. Ik weet niet of die reizen op internet te vinden zijn en ik weet dat er geen HI in Guatemala zit. Maar dat was dus echt super super goed en leuk. We hadden maar twee weken, maar we hebben echt heel veel gezien en ik geloof dat we 400 euro hadden betaald. Misschien zelfs wel minder, maar dat ben ik vergeten.