wie weet er wat goedkoper is???
van schiphol naar belize of guatamala vliegen???
waar zou ik de meeste kans hebben op een goedkope vlucht??
zelf denk ik dat er meer op guatamala gevlogen wordt dan belize??
heeft er nog iemand tips en trucs voor beide landen?
ik ga in augustus richting belize,heb helaas maar 3 weken vrij 
dus de geplande lange reis moet ik wat inkrimpen.
alle tips en "must do’s " zijn welkom!!!
Hè!
Zelf hebben wij op Mexicocity gevlogen, hebben we eerst Mexico gezien en zijn we hierna naar Belize gegaan! We hebben wel veel mensen ontmoet die op cancun vlogen, dat schijnt goedkoop te zijn. Check dat eens!
Suc6 en veel plezier!
Groetjes, Annelijn.
Hoi,
ik lees hieronder dat je op mexico stad gevlogen bent en vervolgens door naar Belize, hoe lang heeft je deze trip geduurt in totaal. Ik heb 6 weken en wil vanuit Mexico City richting belize en guatemala. Is dat goed te doen of heb ik meer tijd nodig? En nog iets, hoe zit het met de Spaanse taal, ik ken iets of wat, maar dat is verwaarloosbaar. Red ik mezelf met Engels?
Vriendelijke groet,
Gijs
Hoi Gijs,
6 weken is voldoende tijd, mooi!
Spaans zou ik je zeker aanraden, wij hebben er veel aan gehad. Maar we zijn zat mensen tegengekomen die het ook hebben gered met engels.
Onze reis: (achteraf balen we wel dat we niet meer van Mexico hebben gezien, als yucatan etc.)
- mexico city
- Oaxaca
- Puerto Escondido (hier hebben wij de taalschool gedaan, google het even als je dat zou willen doen, hele goede ervaring mee, goede lessen! Calli Languaschool, lerares: Donna)
- San Cristobal
- Palengue
Vanuit daar naar Chetumal, om daar de oversteek naar Belize te maken.
Belize (Caye Caulker) prachtig mooi, maar wel penning 16. (nog steeds goedkoper dan Nl)
Tip: doe daar de 3daagse zeiltrip naar Placencia met Reggae muffins.
En vanuit Placencia is het heel gemakkelijk om in Guatemala (El remate of Flores) te komen in 1 dag.
Tijdsduur van ons:
- Mexico : (incl. taalschool van 2 weken) 3 weken
- Belize: ruim een week
- Guatemala: volgens mij 2,5 week ofzo. ( En we hebben niet eens Rio Dulce gezien!)
Voor meer info check de lange verhalen op www.lijnandjell.reislogger.nl
Wij hebben nog Mexicaanse Pesos en Guatemalaanse Quetzales (in totaal voor 95 euro en een Mexicaans en Guatemalaanse simkaart, die je er gratis bij krijgt… mocht je interesse hebben)
Heel veel plezier met de voorbereiding en je reis!
Adios, Annelijn.