Mexico 09-4-2018 t/m 19-04-2018

Hallo allemaal,

intro
over 3 weken gaan mijn vriendin en ik heerlijk vakantie vieren in Playa del Carmen te Mexico. Zitten in een all-in hotel van Riu.
Nu ben ik de reis en wensen even aan het voorbereiden maar vraag ik toch wat hulp.
Waar ik namelijk achter ben gekomen is het enorme aanbod aan bezienswaardigheden waarvan we er toch wel een aantal van willen bezoeken. onder anderen door te zoeken op dit forum en door google zijn er een aantal uitgesprongen om aan te raden: Coba ruïne, Ek Balam ruïne, Gran Cenote en ook Akumal bezoeken schijnt een mooie ervaring te zijn qua snorkelen.

Wij zijn van plan om een auto te huren voor drie dagen zodat we dit zelfstandig kunnen bezoeken om de hoge kosten van de georganiseerde excursies te mijden. Ook willen we graag Cozumel bezoeken
Hopelijk na het lezen van bovenstaande is het algemene beeld bekend en kunnen jullie mij misschien op weg helpen met het beantwoorden van mijn vragen.

vragen

  • Welke bezienswaardigheden raden jullie ons aan om te bezoeken? alleen bovenstaande of zijn er nog meer welke er aan het lijstje toegevoegd moeten worden?
  • Auto huren bij een lokaal tentje? Of van te voren bij bijv. sunnycars
  • Het parkeer beleid bij de cenotes / ruines
  • Met de auto naar Cozumel? of een lokale taxi om ons naar de boot te brengen en over te varen?
  • Wat echt te doen op Cozumel? Goed strand bijv.
  • Ik heb me duikbrevet, waar kan ik het beste een rif duik maken?
  • Nog andere tips of handigheden die ik echt moet weten?

alvast bedankt voor de ideeën