Wie heeft hier ervaring mee? Gerechten met pinda’s kun je overslaan, maar welke olie wordt gebruikt voor het koken?
Over het algemeen gebruikt men zonnebloem olie of palm olie om in te bakken.
Let wel bij een gerecht als Pad Thai of Som Tam Thai/Papaya salade worden er zo nu en dan gecrushde pinda’s bij/in gedaan.
Tja misschien even iets laten vertalen via Google translate en dit printen, heb een tekst qua allergie voor pinda ingevoerd op mijn App “Google vertalen” op mijn iphone en mijn vrouw gaf aan dat dit goed genoeg vertaald werd door de App kon het zelfs laten uitspreken in het Thais maar stond er ook in Thais schrift in de Applicatie.
inderdaad wordt meestal zonnebloem of palm olie gebruikt (eigenlijk altijd) wel doen ze in veel gerechten pinda’s ook in veel curry’s zoals bijvoorbeeld in de heerlijke massarman curry maar zoals somtampompoela al aangeeft kan je dit via google vertaler prima vertalen en nuit printen ik heb het hier even een dag geprobeerd en iedereen snapte het :cheer:
Waar je wel rekening mee moet houden dat je eten wel in contact kan zijn geweest met pinda’s en dat ze vaak maar 1 of 2 woks gebruiken die ze vaak snel afspoelen of met een doekje schoonmaken zeker bij de street stalls
Bij padthai regelmatig de pinda’s er bij op klein schoteltje.