Allergie-probleem

Hoi iedereen,

een vriendin van me vertrekt binnenkort naar Thailand. Ze kijkt er heel erg naar uit, maar is op één vlak een beetje bang. Ze heeft een zware allergie aan noten. Dus: geen kokos (kokosmelk, olie,…), pinda’s, cashew,… Kans op zware reactie(ziekenhuis, coma,…) is reëel. Ik had haar beloofd om eens te checken hoe je dit het best uitlegt bij een bestelling. Via google-translate krijg je wel een Thai-tekstje, maar of dit juist is, kan ik moeilijk uitmaken. En hoe het uit te spreken al helemaal niet.
Misschien eens een idee voor meerdere allergieën? Kan handige info zijn voor bepaalde reizigers… (ik denk aan schelpdieren, schaaldieren, zuivel…)

Alvast bedankt!

Grts,

Jelle

smkieksmkiek wat voor mij heel goed werkte is iemand in het thais een briefje laten maken met daarop speciefiek wat je niet wilt of kunt eten. Dit werkte prima, de man die het voor mij geschreven heeft, was medewerker op een toeristenbureau in Thaliand, die goed engels sprak en begreep, zodat ik uit kon leggen hoe en wat en hij een briefje maakte. Met nog een vriendelijk zinnetje eronder en een smile, was nooit een probleem het eten. Ik moest er wel even aan wennen steeds dat briefje, en na enkele weken een vodje, te laten zien, moest er zelf wel om gniffelen. Zoiets als ik ben blind geef mij geld…

Ik kan mijn vrouw wel vragen of ze zoiets wil maken hoor,maar het blijft een zeer grote gok zeker als je zo extreem kan reageren. Het probleem is dat er in zoveel eten kokos en olie zit…

Ik denk dat dit de meest voorkomende zijn mochten er meer zijn horen we het wel van jullie.

ik ben allergisch voor schelpdieren ฉันแพ้หอย

ik ben allergisch voor noten,kokos,kokosmelk,cashewnoten ฉันแพ้ถั่ว, มะพร้าว, กะทิ, เม็ดมะม่วงหิมพานต์

ik ben allergisch voor zuivel ฉันแพ้นม

ik ben allergisch voor sojaproducten ฉันแพ้ผลิตภัณฑ์จากถั่วเหลือง

ik ben allergisch voor (zelf invullen bv type medicijn) ฉันแพ้…

Groetjes Rik & Keth :dag:

Heel tof van jullie, Rik en Keth! Hartelijk bedankt hiervoor:chin:
Nu kan ik alvast en kaartje maken voor dat meisje dat binnenkort vertrekt. Zij zal alvast een stuk geruster kunnen reizen.
Zou het mogelijk zijn om het zinnetje ‘ik ben allergisch voor…’ ook fonetisch te schrijven?

Alvast heel erg bedankt!:kus:

Grts,

Jelle

Graag gedaan hoor! Ik zal het Keth even vragen als ik vanavond thuis kom.