Met oud en nieuw in Ecuador?

Mijn zusje en ik vertrekken 9 december naar Ecuador en zijn daar met de jaarwisseling…waar weten we nog niet, dat ligt een beetje aan onze reisplanning. We zitten wel te denken aan Quito. Zijn er rond die tijd nog meer mensen??? Of heeft iemand een advies waar het leuk/apart/bijzonder is?
Groeten Anke

Hey Anke, ik ben samen met een vriendin in Ecuador met de jaarwisseling, in Montañita, tijdens t vuurwerk nemen we een nieuwjaarssurfduik :smiley: doe je mee?
Slaap buiten t centrum, bv Brisa Marina of nog verder, anders kun je je nachtrust wel vergeten. veel plezier! ciao, suus

Als ik jou was zou ik Quito of Baños kiezen. In Ecuador is het tradities dat de mensen voor oud en nieuw een pop (levensgroot) van zichzelf maken van stro. Vervolgens worden deze gedurende de hele middag/avond/nacht verbrandt. Op Avenida Amazonas (als ik het me goed herinner) zijn parades en andere feestelijkheden. Ook kom je overal mannen tegen die zich als vrouwen verkleden en om geld vragen. Zij zeggen weduwe (viuda) te zijn geworden omdat hun echtgenoot (het oude jaar) gestorven is. Een hele bijzondere ervaring, zeker als je de kans krijgt het met Ecuadorianen te vieren.

Ik zou voor Banos kiezen, was er 4 jr geleden met de jaarwisseling. Buiten dat het daar buiten ook al een van de leukste stadjes van ecuador is was het oud en nieuw vieren daar een grootse happening! En in een hostal kom je altijd leuke mensen tegen! Ik zat in Banos in een heel erg leuk hostal, met een dakterras waar je heerlijk kon ontbijten, het water loopt nog in me mond als ik er aan denk…plus met uitzicht op het dorpsplein waar veel gebeurd. Veel plezier in elk geval waar je ook heen gaat!