ik maak een rondreis door de volgende landen: Ecuador, Peru, Bolivia, Argentinie, Chili, Colombia, Venezuela, Suriname, Carribische zee…
Op dit moment ben ik in Lima in Peru en reis naar het zuiden. Wat is volgens jullie de beste plek om oud en nieuw te vieren? Ik zat zelf de denken aan Valparaiso in Chili, maar wil graag van jullie weten wat jullie ervaringen zijn met oud en nieuw in zuid amerika!
Ik heb dezelfde vraag als Marnix. Waar is het leuk om de kerstdagen en oud&nieuw door te brengen? In mijn geval in Peru en of Bolivia. Zelf dacht ik aan: Arequipa, Cusco, Sucre. Andere ideeën, tips en adviezen zijn bijzonder welkom.
Valparaiso is een goede plek voor oud en nieuw omdat er in de haven de grootste vuurwerk show van Chili wordt georganiseerd. Zou wel vooraf reserveren rond die tijd want het zal er redelijk vol worden en de prijzen van accomodatie zullen ook omhoog schieten…
Verder wordt er, naar mijn mening, het Oud-Nieuw jaar niet zo uitbundig gefeest als in Nederland, het is meer een familie feest.
Er mag in Chili geen vuurwerk aan particulieren verkocht worden, dus situaties als in Nederland, waar je dagen van te voren overal vuurwerk hoort, zul je hier Chili niet aantreffen…
In ieder geval is er in La Paz niet zoveel aan, met oud & nieuw. Drie rotjes op straat, en verder is het een familie- en vriendenfeest, in de huizen. Of je moet dus van tevoren zorgen dat je vrienden maakt! Maar op straat niks te beleven dus.
Voor de geïnteresseerden in tropische LAST MINUTES …
Wij hebben nog enkele plaatsen / nachten beschikbaar voor de kerstperiode.
Het biedt je de kans de overgang naar 2012 eens te vieren op tropische wijze !
Laat niet na ons je vragen door te mailen en/of ga eens kijken op onze site
ik heb in 2003/2004 oud en nieuw gevierd in Valparaíso, Chili. We hadden een appartement gehuurd van mensen die er woonden, maar zelf weg gingen met oud en nieuw.
In Chili mogen particulieren inderdaad zelf geen vuurwerk ver/kopen. Maar zo hier en daar zie je wel dat er illegaal vuurwerk wordt verkocht.
Het is ook helemaal niet nodig om zelf vuurwerk te kopen, er is een enorme en prachtige vuurwerkshow vanaf het water (destijds iig). 's avonds werd er overal op straat gebarbecued (heerlijk, dat warme weer!) en gedronken en gezongen. We waren met zijn tweeën maar werden door de chilenen betrokken in het feest. Mijn leukste oud& nieuw ooit!