Oudjaar Bolivia Of Peru!

hallo alle mensen die nu met hun rugzakje door boliva, peru, argentinie, brazilie, paraguay of chili reizen. ik wil oudjaar graag een onvergeytelijke (LOWbudget) nacht beleven in bolivia, of op de macchu picho, of in cusco, lo que sea. heb jij er ook zin in, zeg me waar we afspreken!
groetjes daphne

Hoi Daph!

Ik ook!!! ben 11 december in Lima en weet ook niet waar ik precies met oud en nieuw zal zijn (verwacht in peru ergens) maar lijkt me helemaal top om daar misschien te meeten en het nieuwe jaar in te luiden op zijn zuid amerikaans!

Laat maar wat van je horen
Groeten Kim
koppigekimmy@hotmail.com

Hoi

Ik kan me voorstellen dat oudjaar in Cuzco ook niet te versmaden is, maar daar ben ik nooit geweest. Twee (en een halve) andere alternatieven:

• Kerstfeest is een enorm festijn in de dorpjes ten oosten van Sucre, Bolivia. Met name Zudañez en Villa Serrano zijn normaal slaperige dorpjes waar nooit iets gebeurd, maar kerst is een enorm feest waarbij iedereen zijn huis opengooit, en waarbij groepen mensen van deur tot deur trekken om even te komen dansen, en de nodige chicha (maisbier) weg te werken. Als je nog iets zoekt wat NIET in de gidsen staat, dan is dit een aanrader.

• Eventueel te combineren met Oudjaar in Sucre. Joy Ride is een kroeg van een Nederlander en Oudjaar worden meestal erg goede feesten georganizeerd.

• Een heel ander Oudjaar, in Brazilie aan het strand. Zoek een niet- of een beetje -toeristisch dorpje ten noorden van Rio de Janeiro, en beleef Oudjaar wat vaak enkele dagen van te voren al begint met tieners die zich verkleden als het “zwarte oude jaar” en die kleine kinderen op het strand de stuipen op het lijf jagen. Oudjaarsnacht gaat iedereen naa het strand, en klokslag 12 jaar begint iedereen over de eerste zeven golfjes te springen. Na die zeven worden er offers gebracht aan Iemanja (de voodoo-afrikaans-braziliaanse zeegod) en begint het echte feest.

Goed, maar Cuzco is vast ook leuk :wink:

Groetjes vanuit Patagonië

Marco
Learn Spanish in Patagonia
www.sinfronteras.buildtolearn.net