Ben ik weer! Even 2 vragen: Mijn vriend en ik gaan in totaal 13 weken ( 10 sept t/m 8 dec) naar Zuid-Amerika. In eerste instantie wilden we naar Peru-Bolivia en Argentinië. Ook in die volgorde. Maar nu willen we misschien toch Chili toevoegen en dan 3 weken chili, 4 Argentinië, 3 Bolivia en dan 3 weken Peru. En dan van Noord naar Zuid reizen ivm het seizoen. Kan dit volgens jullie? Of is het te kort?
En dan nog een vraag over het vliegticket. Is het handig ( en goedkoper) om ipv een retourticket. Een ticket te kopen waarmee je meerdere vluchten binnen 1 continent kan maken?
Als ik het goed begrijp wil je dus eerst naar Chili. Dat zal voor het noorden geen problemen opleveren, maar als je ook Patagonie wilt bezoeken, kun je toch beter Chili aan het eind (november/december dus) bewaren omdat je dan veel meer kans hebt op goed weer.
Het staat er misschien wat krom…maar de volgorde is dan Peru/Bolivia/Chili/Argentinie. Maar mijn vraag is, is dit de geschikte route ook qua seizoen. En ook is deze route voor 13 weken niet wat lang? Heb je dan wel genoeg tijd qua land of wordt het heel erg haasten om alles te zien?
Vergis je je niet in reisafstanden inderdaad. Het zal je verder wel niet helpen, maar ik en mijn partner hebben van Santiago tot Puerto Natales er 2,5 maand over gedaan (af en toe wel even de grens met Argentinie overgegaan voor een paar dagen, maar verder alleen Chili) en NOG hebben we niet alles gezien of lang genoeg gebleven op diverse lokaties.
Het is maar net wat je wilt…
Let op dat je eindigt in dure landen. Je kan dan opeens minder leuke dingen doen van hetzelfde geld, en zult misschien achteruit moeten in hoe luxe je kunt slapen. (Of gewoon goed sparen van tevoren ;))
Dat is minder leuk dan eindigen in de goedkope landen. Kijk even goed naar de aangeraden dagbudgetten.
Het stuk Chili tussen Santiago en San Pedro de Atacama vond ik niks aan. San Pedro en omgeving wel, maar die hele verdere noordelijke helft, niet zo. Dus ga alleen naar Chili als je het zuiden wilt bezoeken.
3 weken voor Peru en 3 weken voor Bolivia is aan de krappe kant maar het kan wel. Persoonlijk zou ik aanraden om per land 4 weken te nemen… Ze zien er op de kaart misschien kleiner uit maar de reistijden zijn er niet minder om, door de vele bergen.