Met Kleine Kinderen Naar Turkijke

Hallo,

Wij gaan met onze kinderen (2jaar en 6mnd.) naar Turkije. Wie heeft hier ervaring mee? Hebben jullie de kinderen laten enten? Hoe ging het vliegen.

Alle reacties zijn welkom.

Groetjes Susanne

Ik ben nu twee keer met ons zoontje wezen vliegen (hij is nu 5 en eerste keer was hij 3) Het ging prima het vliegen al was hij wel kapot van de vlucht elke keer. We hadden de pech dat hij niet wilde slapen de hele reis. Van het vliegen zelf heeft hij weinig last gehad vond het alleen maar spannend. Moet eerlijk toegeven dat we hem beide keren niet hadden laten enten. Maar dit jaar hebben we dat wel laten doen. Het kost je ongeveer 40 euro per kind. Maar heb zoiets van kan het beter laten doen voor die 40 euro als hij toch ziek wordt vergeef je je het jezelf ook nooit meer lijkt me.
Als het goed is hoeven ze niet de dtp prik te hebben omdat ze die standaard bij de entingen krijgen dus alleen voor geelzucht (Hepatitis A) Als je die twee jaar achter elkaar geeft zijn ze meteen de komende 15 jaar klaar…

suc6 en prettige vakantie Angel

Beste vrienden,
Wees niet bang om hier met kinderen in Turkije in verlof te komen. Het loopt hier vol toeristen met kleine kinderen reeds nu genieten zevolop van het mooie weer. De turkse mensen zijn zo lief voor kinderen.Mijn kleindochter komt hier elk jaar op verlof ,ze kwam reeds toen ze 1 maand oud was. Ze vind vliegen leuk en we hebben er nooit problemen mee gehad.Inentingen heeft ze ook nooit gehad maar de keuze is aan jullie maar wees gerust het is hier een zeer proper land en moest een van de kleintjes ziek worden de dokters zijn hier uitstekend.Dus niets om jullie zorgen om te maken. Zoals ik vroeger reeds vertelde op dit forum neem iets mee tegen de muggebeten dat is hier het enige grote probleem voor kleintjes. Zelfs voor volwassenen als je ergevoelig voor bent. muggenbeten onsteken hier heel vlug en zwellen op en dat is alleen te verhelpen met tabletjes tegen allergien van insektebeten. En dat weten veel toeristen niet.
Prettige vakantie.
Groetjes
Franka

Originally posted by sus@nne1980@31-05-2004, 13:44:05
** Hallo,

Wij gaan met onze kinderen (2jaar en 6mnd.) naar Turkije. Wie heeft hier ervaring mee? Hebben jullie de kinderen laten enten? Hoe ging het vliegen.

Alle reacties zijn welkom.

Groetjes Susanne **

hallo,
wij zijn 2 x al met ons kleintje in turkije geweest, de eerste keer was ze 11 maanden en vorig jaar bijna 3. het is geweldig gegaan met haar. Wij hebben haar wel laten inenten. Wat betreft het vliegen hebben wij geen enkel probleem gehad, ze sliep gelukkig veel dus voor haar was de reis zo geklaard.
wat betreft de warmte denk ik dat zij de enige is geweest die er geen last van had. wel veel ingesmeerd en ze is heel veel in het water geweest. Heel veel plezier in Turkije.
groetjes ellen volkers.

het gaat vast wel goed watn turken houden van kinderen

Ik sluit me helemaal bij Franka aan,
wij hebben ons zusje ook nog nooit ingeent.
Haar eerste keer Turkije was ze 1.
ze wordt dit jaar 3 en gaat voor de 3e keer mee naar turkije.

De Turken zijn hartstikke lief.
en ze is blond he, daar zijn de turken dol op, dat vinden ze mooi spul.
En ook haar naam heeft ze mee : Ayisha

Vorig Jaar heeft ze flink wat last van Oorontsteking gehad, maar binnen No Time was er een dokter met perfecte medicijnen, binnen 1 a 2 dagen was het helemaal weg.

Toevallig heeft ze het daarna (2 maanden terug) in Nederland ook gehad, maar we kregen geen medicijnen hoor, moest het maar met Ibuprofen, Paracetemol en dat soort troep doen. Dat arme kind werd helemaal onder de pijnstillers gepropt, tot aan het maximale wat voor een kleintje mag.
Uiteindelijk hebben we met veel pijn en moeite een medicijn gekregen wat een beetje in de buurt komt van het Turkse Medicijn (waren overigens gewoon druppels hoor) maar het hielp wel, maar ze heeft nu nog af en toe last van der oor.
En toen hoorden we later, dat dat medicijn ook te verkrijgen is zonder doktersrecept bij de apotheek, maar dat krijg je niet zomaar want dat doen ze liever niet…

En met de boot trip enin de winkels en hotels ook, De Turken zijn altijd met de kleine bezig, je hoeft je nergens druk over te maken. Wij konden gewoon winkelen in de winkel, zwemmen vanaf de boot e.d De Turken die vermaakten zich wel met de kleine…

Dat bedoel ik, we zouden haar in Nederland nog niet eens los naast ons laten lopen in een winkelcentrum.
Dat is het verschil met de cultuur en de socialiteit van de bevolking…

Enten is ook het probleem niet voor kleine kinderen! Zij zijn nl al geent door het consultatiebureau!!! Zelfs hier in Nederland enten ze de kleintjes voor al die ziekten, dus zal het ergens goed voor zijn!!

Kinderen in Turkije is ook idd geen probleem, de turkse mensen zijn gek op kinderen!!

Artsen zijn er prima, alleen moet je vaak belachelijk hoge prijzen betalen!!! Wij hebben 2 jaar geleden een nare ervaring gehad met mijn nichtje(toen 7) en de arts van de eigenaar kwam erbij, naar het ziekenhuis, foto’s en onderzoek. Toen de rekening kwam vroegen ze 5 keer :blink: zoveel als normaal(Iets hoger dan bij de rijke turken, gewone turkse mensen kunnen haast niet naar het ziekenhuis!). Die 1ste arst werd toen kwaad, en ineens ging de rekening dus enorm naar beneden!!!
Maar ja, als je geen turk bij je hebt dan betaal je het dus!!

Annemiek

Hoi,

Denk er wel om dat het in het hoogseizoen heel heet is in Turkije, vaak boven de 40 graden.
Veel kleine kinderen kunnen hier namelijk niet tegen.

Hoi, ik ben het eens met kiki!
Pas op met die kleintjes in het hoogseizoen! Mijn kinderen gaan vanaf hun 5 jaar naar turkije, en zelfs toen konden ze de hitte van het hoogseizoen, niet goed aan!
Overdag is er geen probleem, maar de avopnden en nachten zijn erger. Overdag zwemmen ze en geven zelf aan of ze willen koelen, maar 's avonds zie je ze ‘overhit’ raken.

Ik weet van mijn collega die haar zoontje(1 1/2)is vorig jaar ook flink ziek geweest, en daardoor zelfs in het ziekenhuis terecht gekomen.

Maar in de andere periode’s is Turkije een aanrader voor kinderen, de turkse mensen zijn gek op kinderen, blond, donker of wat dan ook, niets is ze te dol voor die kleintjes.

Dus als je niet in juli of augustus gaat, direct boeken!!!
Groetjes Bakkertje :wink: