Hallo,
In de meivakantie willen we met onze kinderen naar Zuid Thailand. We twijfelen enorm tussen de eilanden Koh Samui of Koh Lanta / Krabi. Zijn er mensen die ons tips kunnen geven?
Groeten,
Marianne en Ron
Hallo,
In de meivakantie willen we met onze kinderen naar Zuid Thailand. We twijfelen enorm tussen de eilanden Koh Samui of Koh Lanta / Krabi. Zijn er mensen die ons tips kunnen geven?
Groeten,
Marianne en Ron
Lanta is vrijwel dood die tijd van het jaar. In Krabi zal meer te beleven zijn.
Ik zou naar Samui gaan, die tijd van het jaar de beste keuze, mar het is heel moeilijk advies te geven zonder te weten wat je precies wilt gaan doen.
Hallo,
Ik zou inderdaad ook voor Koh Samui kiezen maar dan is het ook leuk om eilandjes te hoppen.
Je kunt naar Koh Tao en Koh Phangang zodat je wat verschildende eilandjes ziet. Ko Phi Phi is ook erg de moeite waard met kinderen.
gr van Moira
Hoi
dank jullie wel voor de snelle reactie. We hebben het advies gekregen om eerst een paar dagen naar Koh Pangan te gaan en dan door naar Koh Samui. We houden van zwemmen, strand, snorkelen/duiken, maar ook wel een beetje van gezelligheid! Maar dan dus geen disco’s en kroeg tot 's avonds laat vlak bij het hotel! Ik heb wat reis beoordelingen gelezen en ben erg geschrokken van de beoordelingen van Samui. Heeeeel toeristisch, disco’s bars et. en dat is nu eigenlijk net niet waar wij naar op zoek zijn. Ik heb ook begrepen dat ivm de tijd in het jaar (begin mei) het niet aan te raden is naar Krabi of die kant te gaan…
Wij zijn nog nooit in Thailand geweest dus we weten het niet!
Graag advies van “ervaren” reizigers!!
Dank voor het advies, maar waar in Samui als je niet midden in de disco’s a la Costa Brava wilt zitten?
Hallo,
Koh Samui kan ook heel rustig zijn als je maar weet waar je moet gaan zitten. Zoals Chaweng moet je niet gaan zitten te veel party. Maar zoals Lamai is wat rustiger en je hebt nog Bophut dat is ook heel rustig en geen disco’s enzo gewoon lekker rustig. Kwa strand is het daar niet echt super dan zou ik toch zeggen om naar Ko Phi Phi te gaan daar was het ook zeer rustig wij zaten toen in het Cabana hotel daar is het altijd heel rustig en in de ochtend word je wakkeer met de kabbelende zee heerlijk.
Mijn man en ik zijn ook geen feesttypes en houden niet van disco’s enzo.
Koh Tao is ook geweldig en rustig dan raad ik het Koh Tao Resort aan heerlijk om te relaxen en om van alles te doen.
gr van Moira
Ik heb ook begrepen dat ivm de tijd in het jaar (begin mei) het niet aan te raden is naar Krabi of die kant te gaan…
Mei is de periode dat het weer omslaat, dus het kan aan beide kanten (Golf kust en Andaman kust) onstabile zijn. Dus geen reden om een van beide kusten te laten liggen.
Wat betreft waar op Samui, zie de opmerkingen van Moira.
Hoi,
Ik wil ook in de mei vakantie maar dan in 2010 naar Thailand met man en kids (12 en 5 jaar oud). Klinkt nog erg ver weg. Maar wil binnenkort gaan boeken, alleen ben ik er nog niet over waar we de laatste 5 dagen gaan verblijven: in Koi Samui of Railay Beach. Ben bang dat Railay Beach te rustig is om 5 dagen door te brengen. Wil wel wat meer zien dan alleen strand. Wil graag wat ideeen en meningen van jullie horen. We gaan voor 2 weken naar Thailand en voor ons is het de allereerste bezoek aan Thailand.