Met kinderen naar Nepal

Over een maand vertrek ik met man en kinderen voor een maand naar Nepal. De kinderen zijn nog jong dus veel dingen om te doen vallen af. We gaan wandelen maar uiteraard geen trekkings. Jongste kan nog in de drager maar de oudste van drie niet meer dus lopen moet op zijn tempo.

Uiteraard gaan we naar kathmandu en chitwan maar wat is met kinderen nog meer een aanrader?

Wie is er nog meer met jonge kinderen geweest? Zijn er dingen waar jullie tegen aan liepen? Waar moeten we buiten bv hoogteziekte specifiek op letten? Wat mag k niet vergeten om mee te nemen?

Beste,

je kan inderdaad heel goed naar Chitwan met (kleine) kinderen. Nagarkot en/of Dhulikhel zijn ook een aanrader want daar kan je een glimp opvangen van de Himalaya (mooie zonsopgangen) zonder echt op trekking te gaan.
Ook Pokhara is een leuke stad en van daaruit kan je bvb naar Sarangkot wandelen (ong. 3u klimmen) en weer terug met de bus/taxi of andersom. Of een nachtje slapen in Sarangkot want ook in Sarangkot is de zonsopgang meestal indrukwekkend en het is toch vlakbij de stad waar je alles voorhanden hebt wat nodig zou kunnen zijn.
Als je nog vragen hebt mag je me steeds mailen op annemie@treknepal.be of kijk eens op onze website www.treknepal.be , dan zie je wat we nog allemaal voor je kunnen doen.
Ik weet niet hoe gemakkelijk of moeilijk je kindjes eten maar het aanbod babyfood is eerder beperkt. Je vindt wel melkpoeder en een soort koekjesmeel maar echte maaltijden in potjes of kinderkoeken heb ik (nog) niet gezien. Misschien wel verkrijgbaar in de supermarkt in Thamel (Kathmandu).
groetjes en een fijne reis!
Annemie

Hoi!

Ik heb ik de 4 maanden die ik in Nepal was Nepal als een kindvriendelijk land ervaren. Iedereen heeft belangstelling in kinderen, ze proberen allemaal kinderen aan het lachen te maken. Maar echte faciliteiten voor kinderen zijn er niet. Geen kindermenu, niet echt speciale babyvoeding, luiers zijn ook niet overal te koop. Maar het belangrijkste is, wat wil jouw kind! Wil je kind niet veel lopen, moet je daar rekening mee houden. Een buggy kan niet overal.
Als je niet speciaal de bergen in gaat, hoef je je ook niet druk te maken om hoogte ziekte. Zeker in Kathmandu en chitwant niet.

Mocht je iets willen boeken adviseer ik footprints nepal http://www.footprints-nepal.com/home/.

Dat is een bedrijf van het voormalig contactpersoon van cross-borders, een groep die vrijwilligerswerk aanbiedt in Nepal. hij is een aantal keer in Nederland geweest en heeft 5 jaar met Nederlandse vrijwilligers gewerkt, hij weet dus wel een beetje hoe we in elkaar zitten. (pas op, hij spreekt Nederlands en is gek op stroopwafels en drop…)

Daarnaast is Asian Heritage http://www.asianheritagetreks.com/ ook een aanrader.
Ook deze persoon heeft kennis van ‘ons’ Nederlanders. Hij is ook een aantal keer in Nederland geweest. Zijn diensten zijn iets duurder dan die van footprints, maar dat is omdat hij er ook een ziekenhuis in de bergen mee financiert. Daar krijgen jongeren een opleiding en werk en hebben het dorp en alle omliggende dorpen medische zorg op minder dan 2 dagen loopafstand.