Met het openbaar vervoer naar Keswick

Hoi allen,

Ik zou het leuk vinden om binnenkort een vriend van mij op te zoeken in Engeland. Nu heb ik gekeken hoe ik er kan komen; bus (Megabus) - trein - bus. Een lange reis, maar op zich vind ik dat niet erg. Ik vraag me alleen af, is het goed te doen? Dat reizen en overstappen? Ik moet overstappen in Preston en Penrith. Het voelt vreemd om zo te typen, maar toch zit ik met de vraag; is het veilig? Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Groetjes Manon

Hey Manon,

Zelf nooit problemen gehad met Megabus of enig ander openbaar vervoer in Engeland. Dat zeggende is mijn Engels geen probleem en ben ik ook een man die niet klein is uitgevallen dus ook niet de eerste keus voor iemand die voor problemen wil zorgen. Ik ben even benieuwd waar vandaan jij vertrekt, Liverpool, Manchester of Leeds? Ikzelf ben een keer via Leeds naar het zuiden gereden met Megabus, geen enkel probleem alleen een hele lange zit. Busstation zelf gaf een veilig gevoel (grote hal met camera’s enzo) maar ik heb ook meegemaakt dat toen ik in Manchester moest overstappen ik meer het idee had op een bushalte langs een lijn te staan in plaats van op een centraal knoop punt van bussen. Misschien dat het dus goed is om even op een kaart op te zoeken waar je opstap en afstap plekken zijn en dan goed in je hoofd te prenten (of een kaartje uit te printen) hoe je naar die plekken moet komen.

Veel plezier in ieder geval en we horen graag wat je ervaringen waren en/of je nog meer vragen hebt.

Met vriendelijke groet,
Thedevineass.

Hoi Thedevineass,

Bedankt voor je reactie. Het gaat bij mij om een (zeer lange) busreis; van Amsterdam naar Preston. Is een zit van bijna 20 uur. Het blijft echter de goedkoopste oplossing, dus dat heb ik er graag voor over! Ik zal dus in Preston over moeten stappen op de trein. Maar het is inderdaad een goed idee om even een kaartje uit te printen. Zoals op megabus.com staat, stopt hij in Preston bij het busstation. Volgens google maps is het zo’n 15 min lopen naar het treinstation dan.

Denk dat mijn zorgen vooral voortkomen uit het feit dat ik nog nooit in Engeland geweest ben :wink: Ik cross namelijk vrij makkelijk heel Zweden door…

Groetjes,
Manon

Hey Manon,

Van Amsterdam naar Preston? Wauw, dat is een lange reis inderdaad, ik weet dat Sheffield zo’n 8.5 uur rijden is als je via de boot bij Dover gaat. Heb je dan niet een moment waar de nacht doorgebracht word waar je dus zelf ook moet overnachten of iets dergelijks? Had trouwens verwacht dat je dan beter naar Leeds kan vliegen met Easyjet of iets dergelijks. Als je die reis vroeg genoeg boekt dan praat je maar over een paar tientjes als je niet al teveel bagage meeneemt.

Heb net even snel gekeken, lijkt erop dat je in London Victoria een paar uur moet wachten al is het mij niet helemaal duidelijk hoe ze aan de totale tijdsberekening kwamen (ik kom een paar uur te kort als ik de schatting met het tijden overzicht staatje bekijk)

Ik ga zelf binnenkort met de auto naar Sheffield rijden voor een paar maanden (dan kan de auto weer terug en vlieg ik erheen :slight_smile: ) Engeland is een mooi land, Zweden was ook heel mooi toen ik daar geweest ben maar ik spreek de taal niet en Engels wel dus ga ik liever daarheen, mooie natuur ook :slight_smile: Veel plezier in ieder geval, ik hoop dat je een leuke tijd hebt en misschien verleid word er vaker heen te gaan :smiley:

Groeten,
Thedevineass.

Hallo Manon,

ik zag net jouw bericht tussen alle topics staan en hoop dat ik nog op tijd ben. Ik ben een paar jaar geleden naar Keswick gereisd, ook via Penrith. In mijn geval was dat met de trein van Crewe naar Penrith maar dat is dezelfde lijn als waar Preston langs ligt. In Penrith stopte de bus gewoon bij het treinstation. Ik moest ongeveer 20 minuten wachten maar dat zal afhangen van de dienst die je neemt. Penrith - Keswick is dan een directe busdienst met enkele tussenstops. Prima te doen.

Veel plezier,

Michel

Hoi Thedevineass, ik zie je bericht nu pas, excuus!

Het zal inderdaad een lange reis worden, maarja - een combinatie van niet durven vliegen en student zijn.
De busreis, Amsterdam - Preston, was zo’n 39€, koopje ;).

Maar je hebt gelijk. Alleen in Londen wacht hij even. Hij komt daar om 07:30 's ochtends aan en hij vertrekt dan pas weer om 10:30, dus wat ik in die tijd ga doen weet ik nog niet. Even de benen strekken ;). Maar nu je het zegt - die tijden had ik apart nog niet berekend. Mis zelf ook een aantal uur!

Heb er in ieder geval veel zin in, en wat ik zo heb gezien van de omgeving (op internet), ziet het er inderdaad erg mooi uit.
Ben benieuwd of ik verleid wordt door de Engelse natuur haha! Zweden blijft toch wel heel hoog op mijn lijstje staan hoor. Doe momenteel ook een Zweedse cursus.

Bedankt voor je hulp!

Hey Michel,

Je bent zeker nog op tijd. Ik vertrek a.s. zondag en vanaf Preston, waar mijn busreis stopt, neem ik de trein naar Penrith. Gelukkig kan iemand me op komen halen in Penrith, dus dat scheelt weer! Maar goed om te weten dat het prima te doen is, wellicht neem ik op de terugreis wel de bus.

Bedankt allen!

Groetjes Manon