Ik heb een half jaar in Tanzania gewerkt. De parken zijn zeer zeker de moeite waard. Ik ben een aantal keer op pad geweest met www.afroriginaltours.com De gids was een zeer vriendelijke en sprak zeer goed engels. Hij wist heel veel over alle dieren te vertellen en kon van veraf zien welke dieren er liepen. En hij neemt de tijd voor alles en scheurt niet door de parken heen.
De safari kan je doorbrengen in tenten midden in de wild parken. De dieren kunnen 's nachts om je tent heen lopen. Je hebt ook lodges in de parken, waar het ook goed toeven is.
Je kunt vaak ook excursies bijboeken, zoals op bezoek gaan bij stammen zoals de hadzabe en de maasai. Je kunt altijd een mail sturen naar afroriginal met wat jullie willen en dan kijken zij wat er mogelijk is en geven een advies. Naast stammen bezoeken is een rondleiding met cultural toerism programm ook een aanrader, dan zie je wat meer van de dorpjes zelf en ga je langs bij bijv. de rijstvelden of lokale bierbrouwers. Het verschilt per dorp waar je heen kan.
Verder ben ik in Tanzania aan de kust geweest en op zanzibar. Beiden echt een aanrader. In Kenia ben ik nooit naar de kust geweest.
Een prachtig vooruitzicht! Wij verzorgen dit avontuur graag voor jullie.
Neem eens een kijkje op onze website www.kilimantreksandbikes.com of neem contact met me op.
groeten,
Albert
[EMAIL=“kilitrek47@yahoo.com”]kilitrek47@yahoo.com