met eigen vervoer (auto per boot) naar argentinie

Ik heb op zoek naar ervaringen.
Wij willen met een auto door argentinië gaan reizen en de
auto staat inmiddels op de boot die kant op.
Hij komt aan in Zarate en nu vroegen we ons af of er een mogelijkheid is om van te voren nog op de boot te stappen ergens en dan zelf de auto van boord te rijden. Dat zou veel kunnen schelen in de kosten en het papierwerk wellicht. Hij staat niet in een container, dus misschien is er een mogelijkheid.
Ik heb al wel halvelings van iemand gehoord dat dat in zarate niet mee zou vallen?! Ook zouden wij de auto na ons avontuur willen verkopen in die regio, maar ook dat is misschien niet heel makkelijk. Volgens ons zou dit het makkelijkste (als het al gaat) in Paragauy gaan???

Neem contact op met de rederij, maar ik vrees dat ik het antwoord al weet…
Vermoedelijk heb je met Grimaldi Lines verescheept aangezien je het over RoRo hebt en daar kun je enkel aan boord in de europese havens, dus enkel als de boot nog in die contreien ius zou het evt nog kunnen lukken (als ze al plek hebben want meestal en zeker in deze periode van het jaar) zitten ze lang van te voren volgeboekt.
Het verkopen in zjuid amerika is inderdaad bijna onmogelijk, Paraguay of Chile zijn zo’n beetje de enige opties al hebben ze vlgs mij wel een leeftijdsgrens ingesteld, meen 5 jaar?
Goede reis,
Marcel