auto huren of kopen???

Hoy allemaal

Volgend jaar in augustus willen wij ( 4 volwassenen ) voor 4 a 5 weken naar Argentinie, het is er dan wel winter en zouden dan vooral het noordwesten aandoen.
Onze reisroute ziet er ongeveer zo uit: vliegen naar BA – watervallen van iguazu – salta en omgeving – met 4x4 naar junin de los andes ( waar onze dochter vorig jaar bij een gastgezin verbleef…) – terug naar BA.

Voor ons is dit de eerste verre reis en hebben dus wel wat vragen (we kunnen wel alle 4 redelijk goed onze plan trekken in het spaans… de ene al wat beter dan de andere)

• ik heb horen zeggen dat vliegen via de VS een stuk goedkoper zou zijn, is dat zo?
  • Is het mogelijk een auto te kopen – onze reis te maken – en dan terug te verkopen? Of komt daar een hoop gedoe met papieren en instanties bij? Ik dacht daaraan omdat met 4 man de luxe bussen nemen toch aardig oploopt, ook met een huurauto loopt de prijs hoog op vanwege de drop-off kosten.( gezien we salta – junin de los andes met een 4x4 willen doen )
  • Als er plaatsen zijn die min of meer op onze route liggen die we “zeker” moeten gezien hebben…laat maar horen!
  • Enig idee wat voor weer we zoal kunnen verwachten in die periode op deze lokaties? Zijn de pistes berijdbaar? (wat junin betreft weten we al van onze dochter)

We hebben nog een heel jaar tijd om voor te berijden en er zullen ongetwijfeld nog wel wat vraagjes volgen…

Alvast bedankt

Beste Johan:

Inzake huurauto versus auto kopen zie alhier mij reactie van zojuist op een ander topic

Qua weer kun je gerust in die regio’s rijden. Bergpassen over de Andes richting Chile zouden gesloten kunnen zijn en het Vuurland bedekt in een laag sneeuw maar daar kom je toch niet. Mocht je ideeën op willen doen qua plaatsen kijk gerust op mijn fotosite

Foz is mooi maar ik zou er heen vliegen want het ligt vrij in een verder weinig interessante uithoek en de vluchten zijn goedkoop. Eventueel kun je een ticket naar São Paulo kopen en vandaar naar Foz vliegen en vervolgens Argentinië binnengaan.

Fijne reis!
Bart

Een kleine opmerking op de post van Bart: de provincie Misiones waar Iguazú in ligt is wel degelijk een prachtige provincie om met een auto doorheen te rijden! Alleen zou ik inderdaad afraden om met de auto van Iguazu naar Salta te rijden, want dat is a) te lang en b) inderdaad te saai tussenin :slight_smile: