Met de rugzak op stap in Mexico

Hallo iedereen,

Wij (ik en mijn vriendin) zouden dit jaar een 14daagse trip door Mexico ondernemen. Wegens tijdsgebrek zal het echter wel om een klein stukje van het land gaan (niks belet ons om later nog eens terug te gaan om een andere streek aan te doen).
We zouden vertrekken in Mexico city en zo richting Puebla, Oaxaca en Taxco gaan met stops in Teotihuacan, Tula De Allende, Cholula, Monte ALban, en nog enkele plaatsen.
Volgens mij gaat dit binnen de 14 dagen goed te doen zijn zonder echt te moeten rushen. Toch wil ik hier even polsen of we hier niet te veel hooi op de vork nemen. Ik had ook graag naar San Cristobal gegaan maar dat lijkt me al iets te ver uit de richting.
Hoe zien jullie dat, en zijn er in die streek van Mexico nog plaatsen die zeker de moeite zijn om te bezoeken en die we mss over het hoofd gezien hebben.

Alvast bedankt voor de moeite en vele groeten,

Davy

Hoi Davy,

je neemt i.d.d. veel hooi op je vork. Twee weken zijn kort en Mexico is groot, ook het “beperkte” gebied dat je noemt.

Ik heb die route ongeveer al eens gedaan en had toen deze volgorde:

• Mexico City
  • Taxco
  • Cholula/Puebla
  • Oaxaca
  • Puerto Angel

Met het vliegtuig terug naar Mexico City en dat allemaal in 3 weken.

Mexico City heeft behoorlijk wat te bieden en ik zou het ook als uitvalsbasis gebruiken voor je genoemde trips naar Teotihuacan en Tula.

Vanuit Mexico City gingen wij toen over Toluca de Lerdo naar Taxco, omdat de verbinding zo was. Erna zijn wij dezelfde weg terug gegaan en vanuit Mexico City door naar Puebla. Via Guernavaca was op de betreffende dag niet mogelijk, maar volgens mij gaan er tegenwoordig wel dagelijks directe bussen vanuit Taxco naar Puebla. Spaart je wel wat tijd :wink:

Cholula en Puebla liggen tegen mekaar en je kunt makkelijk van de eene naar de andere plaats. Volgens mij iets van 30 minuten met de taxi van centrum naar centrum.

Oaxaca is leuk voor een paar dagen en buiten Monte Alban kan ik je ook Mitla aanraden.

Denk er aan dat jullie ook terug moeten. Ik heb met reisdagen al 12 tot 13 dagen bij mekaar, wat nog snel snel is…