Hallo allemaal,
We zijn van plan volgend jaar half januari 2 maanden met onze omgebouwde camperbus naar Marokko te gaan.
Nu vroeg ik me af of er meer mensen zijn geweest die dit hebben gedaan, en graag zijn/haar ervaringen willen delen?
Ik vraag me af hoe het gaat met de oversteek van Spanje naar Marokko. Is dit totale chaos, en moet je je nog ergens op voorbereiden? Visum en dat soort dingen? Wat zijn ongeveer de dieselprijzen in Marokko? Kun je makkelijk wildcamperen? Zijn er anders campings te vinden?
Nog andere specifieke tips en tricks? En zoals de prijzen qua eten enzo, is dat een stuk goedkoper dan hier? Ben benieuwd hoeveel geld we ‘mee’ moeten nemen namelijk…
Hallo Olga,
kijk even op onze website op “Marokko”, en kijk even bij “nuttige links”.
Als je daarna nog wat te vragen hebt, laat maar weten.
Wout en Anja.
Wij, 2singles een he en een she reizen beide met een camperbus en overwegen ook in het eerste kwartaal een week of 8/9 door marokko te trekken.
Zijn jullie plannen al definitief en zouden jullie er voor open staan om met elkaar te reizen ivm veiligheid?
Graag hoor ik wat van jullie,
groet,
Wim van der Veer.
Hallo Olga
Marokko moet je beslist doen, een prachtig land om met de camper door te reizen. Je vindt veel info op onze site www.onzecampersite.nl
Veel reisplezier gewenst.
Adrie
Hey Olga, wat een leuke idee is dat, zo krijg je veel te zien van Marokko. En geniet je van de charme van rondreizen. Via http://www.myresidencemarrakech.com/excursies/1/ kun je een Marrakech excursie houden tijdens je rondreis, dit hoeft helemaal niet duur te zijn en is een leuke opvulling voor je rondreis.
Hoi Olga,
met de camper naar Marokko?
Daar zul je vast geen spijt van krijgen.
Wij gaan as. winter daar weer naar toe.
Mocht je nog wat willen lezen, foto’s kijken, wellicht wat inspiratie op doen , hier staan verslagen van onze reizen naar Marokko:
We hebben dit vorig jaar gedaan en gaan nu weer rond dezelffde tijd.
De overvaarten zijn goed geregeld: de goedkooptse tickets vind je via www.viajesnormandie.net Er reizen nogal wat mensen rond. Wild kamperen is goed mogelijk maar de tolerantie van de plaatselijke autoriteiten is nogal verschillend.
Politie is over het algemeen erg behulpzaam.
Goede reis
Wij zijn twee meiden die in een oude mercedes bus van plan zijn rond te gaan reizen voor 3 tot zes maanden door marokko al lijkt het me ook wel erg leuk door tunesie en algerije richting marokko te kachelen gezien we tot half oktober in Italie werken als campingbeheerders maar daar heb ik me nog helemaal niet in verdiept. Geen idee of je uberhaupt algerije wel door kan en of dit wel zo veilig is.
We zijn wel avontuurlijk ingesteld. Als eventueel andere mensen hier zelfde ideeen hebben en bijvoorbeeld een tijdje zouden willen optrekken dan zijn alle reacties welkom.
Hallo Lagavita,
houd er wel rekening mee dat de grens tussen Marokko en Algerije nog gesloten is.
2 Weken geleden stond er hier in de krant ( we zijn momenteel met de camper in Marokko ) dat er gesprekken zijn geweest tusssen de wederzijdese ministers van buitenlandse zaken. Men streeft er na om dit jaar de grenzen weer open te gooien.
Dank je wel we houden het in de gaten. Sowieso moeten we kijken naar de kosten en de veiligheid in dat geval want ook tunesie algerije gaat volgens mij niet zonder slag of stoot. Avontuurlijk is het wel.
Zou wel leuk zijn als Olga23 dat doet, wij gaan in mei met de kampeerbus. Ik was eigenlijk opzoek naar dieselprijzen. We zijn wel al een keer met de motor geweest. Fantastisch land…
De dieselprijzen worden nog steeds laag gehouden door subsidie.
Omgerekend nog geen €0,66.
Dat is al jaren zo, maar zal ws niet al te lang duren omdat Marokko ook een begrotingstekort heeft.
Thole bedankt, 0,66cent is goed te doen. Dat maakt de heen en terugreis weer een beetje goed.
Ik heb al veel inspiratie door jullie Marokkoverslagen opgedaan. Ik lees nl ook mee op het camperforum, heel leuk is dat. Zelf heb ik mij daar nog niet aangemeld maar dat komt ooit nog wel…
Hoop dat dat tegen oktober nog zo is! Wij gaan eerst een half jaar in italie werken voor selectcamp (vertrek over twee weken). Daarna richting marokko in onze 39 jaar oude mercedes bus.
Dat verbruik van jullie bus valt mij wel mee. Die van ons slurpt in de winter 1;6,4. In de zomer ook zo’n 1;8,5. Heen en weer naar Marokko hakt er wel in.
Ja wij moeten ook hard werken onderweg om de stijgende dieselprijzen bij te houden En af en toe wat plantaardige olie erbij mieteren helpt ook! Daar wordt ie wel wat minder zuinig van maar het kost ook weer wat minder!