Met camper door Marokko

Hoi,

in juli gaan wij met een camper door Marokko reizen. Graag hoor ik de ervaringen van anderen die dit ook hebben gedaan en informatie over de wegen, vooral van Marrakech naar Quarzazate en het Atlasgebergte. Is dit te doen met een camper of zijn daar de wegen nog erg slecht?

Bedankt en groet,

Karin

hallo,
heb geen ervaring met een camper, wel met Marokko.
Eén raad: houd je aan de snelheidsbeperkingen! mag je 50: rij dan 40!
Soms staat het einde van de snelheidsbeperking niet echt aangeduid, voorzichtig wezen dus.
De weg van Marrakech naar Ouarzazate is goed bereidbaar.
Ga onderweg eten in kleine wegrestaurantjes, een omelet berber: superlekker en geen geld. Wel opletten met drank, drink liever uit het flesje dan uit een glas.
Succes, ik ben zelf weg in mei, in juli (zie seintje, ik zoek nog medereizigers!) en in november!

Hallo,
We waren in maart in Marokko en namen de bus van Marrakech naar Boumalne Dades. Dit is nog een eind voorbij Ouazarzate. Als je geen schrik hebt van flinke haarspelbochten (je moet over de hoge Atlas!), uren aan één stuk, dan is het goed te doen. De weg is in goede staat en het uitzicht prachtig. Ik heb trouwens in de Dadesvallei veel campers gezien, dus die zijn daar ook geraakt. Ook in de Atlas zijn de hoofdbanen zeer goed.
Corine

Kijk in dit verband ook eens op www.overwinteren.nl Daar is een boek te koop met heel veel tips over het reizen per camper door Marokko
Lou

Hallo Marokko fans.
In de winter zijn er DUIZENDEN campers in Maroc,van Tanger tot Merzouga,ze komen overal,de wegen zijn top,doen dus.
Kijk maar op onze site.
www.sandcruiser.waarbenjij.nu
Groet Arnold

Marokko is heel goed te doen met een camper. Rustig rijden maar de wegen zijn niet slecht. Ik kom al jaren in Erfoud in een Mercedes busje. Ik heb net en motorhome aangeschaft en vraag me af of je daarmee vanaf Rissani naar Mersouga kan rijden.Hoe is die weg? Heeft iemand ervaring met (vrij) kamperen in Mersouga. Ik kampeer al jaren vrij, 5 km. ten zuiden van Erfoud. Geen probleem als je zo’n kilometer de steen woestijn inrijdt. Je wordt niet lastiggevallen.
Graag hoor ik ervaringen over Merzouga. Bedankt

wij willen met de camper in de maand juli gaan, denk je dat het daar dan veel te heet is? sommige raden het af

Hai Monique,

Juli is inderdaad wel warm, maar wij zijn langs de kust gereist en dat is goed te doen, het is daar circa 30/35 graden, maar zodra je een paar kilometer landinwaarts gaat stijgt de temperatuur erg snel. in Marrakech was het 49,5 graden. Ik heb geen spijt gehad dat we in Julie gegaan zijn, maar ga nog graag een keer in de lente of herfst terug om het binnenland te bekijken.

Veel plezier en groet,

Karin

1 like

Onze Marokko reis is gepland vanaf eind september.
Bij het inlezen merk ik dat veel camperaars de periode jan. febr. maart kiezen. Is hier een specifieke reden voor?
Graag zou ik vernemen wat de beste te volgen route is. Te beginnen in de bergen en via de kust weer retour? Dit in verband met het weer.
In december willen wij even terug naar Nederland. Zijn er mogelijkheden om onze camper even tijdelijk te stallen en zo ja wat zijn de kosten hiervan?

Vele vragen, de zoektocht naar antwoorden verhoogd de reispret!

Je bent dus een hele tijd in Marokko. Houd er rekening mee dat je niet langer dan 6 maanden per kalenderjaar met een Europese auto mag zijn. Als je in september begint zal je daar niet zo snel last van hebben. Ik woon nu 4 jaar in Marrakech en heb er een B&B (ryadaicha.com). Vlakbij is een dag en nacht bewaakte parkeerplaats. Daar heb je geen problemen. Ik wil af en toe wel kijken.
Loek

Bedankt voor je reactie!

Wij hebben over de periode van zes maanden gelezen maar gingen van een aaneengesloten periode uit. Per kalenderjaar is dus een mooie meevaller.
Graag willen wij, indien nodig, van je aanbod gebruik maken en zullen dan ook tzt contact met je opnemen.
Jammer dat wij met de camper zijn want je B&B ziet er prachtig uit.

groet en tot horens,
lieke

Leuk! Even luxe doen, lekker douchen, zwemmen, is ook prima op zijn tijd! Sorry, maar jullie camper kan ook luxe zijn.
Tot dan,
Loek