Hallo allemaal,
Mijn vriend en ik willen deze januari 2 maanden in marokko rondreizen met onze oude mercedes 608, die is omgebouwd naar camper.
Nou is mijn vraag of er mensen zijn die dit eerder hebben gedaan, en ons tips kunnen geven. Waar gaan we bv Spanje uit en Marokko in? wat zijn de kosten van zo’n boottrip, wat zijn dieselkosten? kun je makkelijk wildkamperen en wat zijn plekken die we gezien MOETEN hebben?
Hoi Olga,
ik weet niets van de oversteek, maar als tip zou ik in ieder geval Tanger, Chefchaouen ( heel mooi dorp in het noorden van Marokko), Essaouria ( aan de kust, is wel fris in januari) en natuurlijk Marrakech.
Ik weet niet of je het leuk vindt, maar een tocht door de woestijn ( Zagora). Ik weet niet wat je allemaal met de camper kunt doen.
Misschien kun je contact opnemen met A.Annouch een ervaren,loyale gids.
Hij heeft vast tips voor jullie en misschien kan hij nog meer voor jullie betekenen.
Contactgegevens: marokko-service-reizen.nl
Kijk eens bij www. camperforum .nl
Daar is een onderdeel Reizen met heel veel informatie over dit onderwerp.
Bijv. pagina 9: Marokko geweldig? Wij gaan zien.
Heel veel ervaringen en tips!
Hoi Olga,
Marokko is een prima land om met de camper te reizen.
Vanuit Spanje kun je oversteken vanuit Tarifa naar Tanger.
Tickets kun je het beste kopen bij Carlos, reken tussen €150 en 250 voor een retour, prijs wil nog wel eens verschillen.
Diesel in Marokko is heel goekoop, minder dan€ 0,75 per liter.
Vrij staan is alleen mogelijk als je zuidelijker komt, in het noorden , althans langs de kust, wordt dit verboden. Campings kosten zo’n €5 tot €8.
In het noorden is het in jan/ febr. tamelijk fris, kom je zuidelijker, heb je heerlijke temperaturen, veelal tussen 20 en 25 gr.
Wat plaatsen zijn die de moeite waard zijn om te bezoeken, hangt natuurlijk voor een deel af van wat je zelf wilt.
Zelf vinden we Essouira, Marrakech, Tafraoute, Merzougha(zandduinen Sahara) Taroudant, Todrakloof zeker de moeite waard.
Zoals al gezegd hier : http://www.camperforum.nl/index.php vind je bij reizen (via zoekfunctie Marokko) de nodige info.
Zelf zij we begin jaren 80 2x en de laatste 3 winters ook met de camper in Marokko geweest, verslag kun je hier lezen : http://zonnomade.web-log.nl/camperreisverhalen/
Als je nog vragen hebt, kom maar op!
Alvast veel plezier!
groeten, Thole