Overtocht Spanje Marokko

Via internet is het mogelijk de ferry tussen Spanje en Marokko alvast te boeken. Is dit verstandig? Of kan het net zo goed lokaal geregeld worden?
Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

je kan het hier regelen, maar waarom zou je? of je nou met de auto gaat of als rugzaktoerist, ik zou het t.p regelen… daar begint je vakantie.

veel plezier en vergeet EL JADIDA niet te bezoeken( ongeveer 80 ten zuiden van casablanca

Wanneer ben je van plan om naar Marokko te gaan? Als dat in de schoolvakantie is, zou ik van te voren boeken, want dan is het een gekkenhuis in Algeciras, honderduizenden Marokkanen uit heel Europa willen allemaal tegelijk de ferry op.

met vriendelijke groet,

rené:wereld:

Asalaam

ik zou nooit op voorhand boeken, want dat is geen garantie dat je er een plaatsje hebt bij aankomst

Ervaring ervaring ervaring

Bij aan komst ga je gewoon rustig wachten, of je geeft een van die medewerkers 5 euro onder de tafel , en jij regelt alles voor je

Asalaam ( zo doe ik dat altijd en het werkt ).

De overtocht koste voor mijn auto ongeveer 70 Euro, p.p. ongeveer 25 euro… vanuit Algericas naar Ceuta… ter plekke geboekt!

Hebben zelf de heenreis op Ceuta gevaren en vooraf geboekt. De terugreis via Tanger, dichtbij de stad zijn vele kraampjes en kantoren die tickets verkopen. Hier waren we goedkoper uit dan de heenweg, vaak kan je ook leuk onderhandelen over de prijs.

Kan me voorstellen als je in het hoogseizoen gaat het makkelijk is om vooraf te reserveren.

Wilmar

Ik boek altijd via internet, via acciones, heb gemerkt dat ik goedkoper uit was! We zijn nl ook gewoon bij de plaatselijke “kraampjes” gaan vragen hoeveel de overtocht zou zijn, was duurder dan wat wij ervoor betaald hebben!

weet iemand hoe duur het is om met de camper de oversteek te maken?
Ik ga dit jaar in juli er naar toe.
Via tanger of ceuta dat weten we nog niet

monique

Tarieven staan op het internet. Ik betaalde vorig jaar April zo’n 240 euro voor een retourtje met personenwagen + 1 persoon. Boeken heeft geen nut. Begin van de zomer vakantie is het een gekkenhuis en ook trouwens te heet om in Marokko in een camper te rijden, zeker als je naar het zuiden wilt.

Weet iemand of er een lengte en hoogte is voor campers die de overtocht willen maken.
Ik had ergens gelezen dat je dan extra moet bij betalen?
En toen ik ergens wilde boeken ging de camperhoogte niet verder dan 2.80, maar die van mijn is 3 meter excl airco die erop staat?

Wij denken er ook aan om deze zomer met de auto naar Marokko te gaan. Zijn er al eens geweest in april en vonden het toen geweldig. Ik ben al een beetje ontmoedigd als ik de reactie hierboven lees over de drukte maar helaas staan wij in het onderwijs en kunnen we niet anders dan in de zomer te gaan. Iemand ook positieve ervaringen en tips ivm mogelijke vertrekhavens?

C

Vertrekhavens?
Algeciras of Tarifa. (Almeria is ook een vertrekpunt maar dat is 7.5 uur varen)

Aankomsthavens?
Ceuta, Tanger, Tanger Med.
De beste van die 3 is Tanger Med.
Correcte medewerkers die je op verzoek alle informatie geven die nodig is om zo makkelijk mogelijk de grens over te gaan.

Rederij?
Ik kies zelf altijd voor FRS, een Duits/Spaans bedrijf met goed onderhouden veerboten.

Van te voren boeken?
Nee hoor, gewoon in de haven kopen en met de eerstvolgende boot (half uurtje) vaar je naar de overkant.

Goeie reis!

Peter, bikershome, ouarzazate

Toevallig zit ik nu in spanje en heb ik gisteren de overtocht tarifa-tanger gemaakt (zonder auto). Een avond van te voren zijn we naar een maatschappij gegaan (comarit) en gevraagd of we morgen naar tanger konden en dat was geen probleem. Dit was 66 euro per persoon voor een retourtje en je kreeg er ook een gids en een lunch bij. Zonder gids ed was het dezelfde prijs;) Maar dus (in juni) heel simpel vanaf hier te boeken!

Hoe zit dat nu eigenlijk met alle grens formaliteiten?Ik hoor over simpel met een pasport en over een paar uur papieren invullen?
wat is er nu van aan
dank
willy

hallo, wij vertrekken a.s vrijdag naar marokko en hadden bij de anwb wat informatie gevragen.wij gaan met camper en bij de grens moet je een formulier invullen D-16ter maar dat kon je ook online thuis ,invullen uitprinten en meenemen dat schellt tijd aan de grens.Ook moeten we een invetarisatie lijst invullen 2x uitprinten en meenemen.
We moesten ook kijken of de groene kaart en auto op dezelfde naam staat, dat wil ook nogal eens fout gaan. En er moet een nl sticker op auto.
Dit zijn allemaal kleine dingen waardoor het bij sommige allemaal wat langer duurt.

Hopelijk heb je hier wat aan
gr monique

ja,dit is in ieder geval bruikbare info.
Met een inventarislijst ,bedoel je dan de hele rimram in de mobilhome?in detail.? dat wordt ook een hele arbeid hi!
willy

hoi,
Niet precies tot in detail.
Maar bv kledingstukken,linnengoed
Dus niet van aantallen spreken maar samenvoegen

gr

heeft iemand ervaring met de veerdienst Barcelona-Tanger? We reizen begin april met 2 personen en een camper /
marij

Kijk eens op de website van Grandi Navi Veloci.
Die varen van Barcelona naar Tanger Med.
Tanger Med is een prachtige nieuwe haven tussen Ceuta en Tanger.
Geen opdringerige lui hier… alleen maar nette officiele mensen die je de juiste weg wijzen.

Ook de Nederlandstalige pagina Veerboten Barcelona Tanger Med - Vergelijk tijden en prijzen biedt tickets aan van Grandi Navi Veloci.

Vriendelijke groet,
Peter en Zineb
Bikershome / Ouarzazate, ANWB supportpunt voor zuid Marokko.
pbuitelaar@gmail.com