Overvaren reserveren of niet, auto meenemen veilig?

Hallo …

Wij gaan over een aantal weken een reis maken door Europa, via O.A Kopenhagen, Stockholm, Praag, Wenen, Rome, Torino, Monte Carlo naar Spanje. Hier willen we via Barca afdalen naar het zuiden.

Omdat Marokko op relatief kleine afstand ligt willen we graag een paar dagen naar Marokko.

2 vragen die we graag willen stekkeb zijn;

Waar en hoe moeten we oversteken, moeten we reseveren of kan het op geluk? En weet iemand toevallig wat de kosten ongeveer zijn?
2 personen met of zonder auto

Daarnaast vragen wij ons af of het wel slim is om met de auto de oversteek te maken. Hoogstwaarschijnlijk willen we zonder auto omdat we toch maar een paar dagen in Marokko zijn.

Oja, Marokko kent geen visum nietwaar?

M.V.G

Marcel

mail graag naar marcel.j.visser@gmail.com

Je kunt met de veerboot van algeciras naar ceuta of tanger.Ik zou naar tanger gaan als ik jullie was.Wij hebben dit vaak gedaan en boeken altijd pas in algeciras bij de veerboot. Je kunt ook makkelijk de auto meenemen Je kunt ook via internet de oversteek boeken. De prijs weet ik niet maar dit kun je wel vinden als je googled op veerboot algeciras seuta.Als je maar een paar dagen blijft zou ik geen auto meenemen.
Je hebt geen visum nodig voor marokko.

de oversteek prijs naar tanger met 2 personen en auto is ongeveer 180euro