Eigen auto Spanje-Marokko!!

Hallo.

WIj willen mei/juni 2009 met de auto vanuit nederland door spanje naar marokko.
Is dit te doen en betaalbaar?

Zo niet is er een optie om je eigen auto ergens te stallen in zuid spanje en dan zelf verder te gaan.

Tips welkom!!!

hoi,

wij gaan half april vanauit nederland naar marokko met onze pas gekochte 4wd (toyota landcruiser HJ60). We hebben een maand en we gaan op en neer. Het is voor ons een test om te ervaren hoe het is. In 2010 gaan we vanuit hier met onze auto naar kenya.

Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het ons is bevallen. Wat we horen is marokko goed te doen. Ook met een gewone auto, mits je niet de woestijn in gaat.

groetjes mjet

Hoi,

Het is prima te doen om met de auto bij spanje over te steken naar marokko. De wegen zijn goed te bereiden. Je hebt van tanger tot aan casablanca overigens een snelweg. Hier moet je wel wat tol betalen maar dat zijn kosten niet. Verder is het een mooi landschap om rond te reizen met de auto je kunt zoveel dingen zien dan. En elke streek is weer anders.
Heb je iets in gedacht om te gaan bezoeken. Misschien kan ik je op weg helpen. Ik kom al zo lang in marokko dat ik best aardig wat gezien heb inmiddels.
ge patricia

Hey hallo,

Wij gaan half juni weg. Het is makkelijk te doen om met je eigen auto de reis te maken. Het is nog gezellig ook. Wij hebben dat ook jaren gedaan. En je hebt je auto wel nodig hoor in Marokko. De afstanden tussen de steden kunnen vrij lang zijn.

Maar omdat wij nu 2 kleine kinderen hebben, gaan wij met de auto van Nederland naar Sete (Frankrijk) en vanaf daar nemen wij de boot. Met de boot reis je nog 36 uur maar het voordeel hiervan is dat je niet vermoeid aankomt en je hebt alles bijdehand. Zoals je eigen slaapcabine met douche en toilet. Je krijgt 3 keer per dag eten en 's avonds wat entertainment.

Per saldo ben je net zo lang onderweg maar je hebt wel een stuk rust. Het stuk rijden naar Frankrijk is ongeveer 13 uur.

Hoop dat je er wat aanhebt.

Groetjes, Athalia

chafi:

je kan dus met de boot van sete naar marrokko??? Hoeveel kost de boot??

Dit is misschien voor ons ook iets om te doen

groetjes mjet

Wij vragen ons af of je in Marokko ook met € euro’s kunt betalen!

Groeten AJH

OP sommige plekken wel. Ze zijn n.l wel gek op onze euro’s. . Soms als je b.v een auto huurt of je koopt ergens heel veel in een winkel dan willen ze nog wel eens euro’s hebben. Maar verder waar je boodschappen doet enzo daar gewoon dhr.

Okay, duidelijk antwoord, veel eurotjes mee dus…

AJ

Hoi,

Ik weet niet hoeveel deze overtocht kost maar misschien kun je bij de anwb even na vraag doen. Ik heb des tijd daar ook mijn info gehaald voor de oversteek naar tanger. Dat hadden ze toen ook. Misschien kunnen ze je helpen.

gr patricia

Hoi,
Hoi,

Kijk maar op deze site in het Frans.

Sète - Nador of naar Tanger.

http://www.comanav.co.ma/ferry/horaires/nador-sete-tab-normal.htm

Groetjes,
Tineke

Hallo allemaal

het is heel goed te doen met de auto naar marokko,ik heb het al 3 keer gedaan en alleen.Ik zou door spanje gaan en niet via Sete,ten eerste Is het duur als je vanuit Sete de boot pakt,ligt er ook aan welke cabine je wilt nemen ,je hebt van standaard tot luxe,en neem maar van mij aan dat je niet 36 uur in een standaard cabine wil zitten,wil je een beetje ruimte hebben en comfort dan moet je al de duurdere cabines nemen en van te voren reserveren,en niet te vergeten dat je ook voor de auto moet betalen.je kunt kijken op www.comanav.nl dat is hun site in het nederland ,ze zitten in Denhaag. Door spanje rijden is sneller, mooier en goedkoper,want je komt eerder aan dan met de boot en al helemaal als je mekaar afwiselt met rijden.en spanje is rustig rijden en relax.Ik rij zelf het liefst via Barcelona is wel ongeveer 2 uur langer dan via Madrid maar ik vind Barcelona relaxter rijden.

Ik zou zelf niet met euros betalen er zijn overal banken te vinden in elke stad waar je kunt wisselen voor marrokkaanse dirhams,ik zou het wel doen hoor.

Heel veel succes en plezier in en naar marokko.

Gr

Heeft iemand ervaring met de moto?
Wat moet je allemaal doen bij de oversteek van Spanje naar Marokko? Papieren en zo. Welke volgorde.
:morocco:

Hallo reizigers,info en ervaringen staan ook op onze site.
www.sandcruiser.waarbenjij.nu
De landcruiser is ook te koop,zie marktplaats Toyota landcruiser.
Groet Arnold

Via internet is het mogelijk de ferry tussen Spanje en Marokko alvast te boeken. Is dit verstandig? Of kan het net zo goed lokaal geregeld worden?
Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Is niet nodig.

Dagelijkse vertrekken veel boten naar Tanger en Sebta/Ceuta.

Ik zelf neem elke jaar de boot naar Sebta.

Hoe is het verkeer in Marokko en (wellicht een domme vraag) zijn bv de borden wel te lezen als je geen arabisch spreekt?

Groet

Wij zijn afgelopen mei in Marokko geweest, met onze toyota landcruiser. Enne de borden staan bijna overal in twee talen.
Het verkeer is oké, de gemiddelde Marokkaan rijdt erg netjes moet ik zeggen.

Wel opletten met te snel rijden. De politie geeft graag boetes, vooral aan toeristen.

Let op de signalen die chauffeurs uitsturen met hun lichten. Na een tijdje kom je er wel achter wat ze bedoelen. Vooral op donkere wegen komen die tekens goed van pas.

OH wij hadden de ervaring dat de politie ons met rust liet, juist omdat we toeristen waren.