Hallo.
WIj willen mei/juni 2009 met de auto vanuit nederland door spanje naar marokko.
Is dit te doen en betaalbaar?
Zo niet is er een optie om je eigen auto ergens te stallen in zuid spanje en dan zelf verder te gaan.
Tips welkom!!!
Hallo.
WIj willen mei/juni 2009 met de auto vanuit nederland door spanje naar marokko.
Is dit te doen en betaalbaar?
Zo niet is er een optie om je eigen auto ergens te stallen in zuid spanje en dan zelf verder te gaan.
Tips welkom!!!
hoi,
U kunt de boot nemen vanuit algericas naar ceuta of tanger,dat kost niet zoveel en u bent na een half uur in marokko
U kan ook de boot nemen vanuit almeria of malaga en die gaan naar Nador.dat is 6u ongeveer
u moet maar eens kijken waar u naartoe wil in Marokko
Het is wel een aanrader en erg leuk om te doen
Als je vragen hebt lees ik het wel
Hi,
Ik ben in oktober met de auto en motor op de aanhanger naar Malaga gegaan. Daar de auto bij Red Parking gezet (beveiligd) en met de motor de boot genomen naar Melilla/Nador. Kost 220 euro retour voor 1 persoon en 1 motor. In Malaga ter plekke geboekt bij een van de reisbureautjes aan de boulevard.
Hoop dat je wat met de info kunt, goeie reis!
ow auto + aanhanger stallen kostte als ik me niet vergis 60 of 80 euro per maand.
In Malaga zijn zeker twee bewaakte stallingen
Wij stonden bij Red Parking.
Hé superbedankt voor je tip!
Dat is handig om te weten allemaal,
We zijn nog wel aan het twijfelen of we dat eind gaan rijden in 3 a 4 weken!
Is dat een beetje te doen? hoeveel tijd heb jij er voor uit getrokken?
Groetjes SanRies
Bedankt voor de tips!
Hoeveel tijd heb je er over gedaan om van nederland naar het oversteekpunt te rijden?
Groeten SanRies
hoi hoi
wij gaan dezelfde route doen dit jaar en trekken er 3 weken voor uit.
Je bent op 30 u tijd aan de boot als je een beetje gas geeft en 2 chauffeurs hebt.terwijl de een lekker slaapt kan de ander doorrijden.Inclusief lunch en toiletstop doen wij er 25 tot 30 u over.
Als je richting NAdor de boot neemt moet je zeker naar het kuststadje Al hoceima rijden,dat is een prachtige stad achter de bergen met zee zee en nog eens zee en lekkere vis.
Vanuit al hoceima kun je richting tetouan,tanger en fes rijden … en zo door naar het zuiden.Hangt er vanaf wat je wil zien.
dat rij je inderdaad in 25 uur (met aanhanger, dus 80 kmu)
Ik heb nog wel een nagenoeg tolvrije route voor in de Garmin van Nederland naar Malaga.
pm me maar als je die wil
de oversteek was 8 uur ongeveer. we gingen 's nachts, overdag gaat er een snellere boot, maar we hebben bewust gekozen voor de nachtboot, dat scheelde weer een overnachting, en we konden 's ochtends vroeg meteen door de douane.
Dat schijnt namelijk nogal eens gedoe te zijn. Ik heb verhalen gehoord dat je in Nador een halve dag kwijt bent met douane formaliteiten, wij waren er in een half uurtje doorheen met 3 motoren en 3 personen.
Tip bij de douane: laat een local je helpen. die weten waar je moet zijn en vullen je formulieren in en laten je voor bij de rij… kost je een paar euro fooi maar dan heb je het wel geregeld.
ow en marokkotips: sla Tata over. dat is het echt armoedig.
In Tata kun je nergens fatsoenlijk eten krijgen. Ik ben niet heel kieskeurig maar dat wat ik daar voorgeschoteld kreeg voer ik mijn hond nog niet.
Tajine met kip (lees afgekloven kippenbotjes)
serieus.
Ik zou niet lager dan Quarzazate gaan.
zeker weten is een optie en betaalbaar,je ziet tenmisnte wat onderweg!!!
auto gewoon meenemen !!! doen die marokkanen ook trouwens
tolweg vrij!! ben benieuwd welke route dit is!!! ga altijd via die route dusoleil((( ellende baan
groet frank
prijzen van de reis …laat daar eens wat van weten …is mijn eerste keer alleen. en een vriend die mee gaat ook ,maar wij hebben allebij rijbewijs dus dat scheelt.?
ik rook wel…
de bedoeling dadelijk is, dat ik langs de A7 AUTOPISTA zit met me low-budget-hotelletje en dan is 4 minuten daarvan af midden in “de CAMPO” zoals de spanyolen dat zeggen,waar je heerlijk zonder autogeraas kan slapie doen,voor een peanut, denk zelf, aan slechts een paar euroos per nacht ,of per kamer-app, wat men wilt, met natuurlijk tv-tje bedje stoeltje tafeltje alles erop en eraan!!en op ons terras een heerlijk spaans wijntje drinken of biertje,koppie thee what ever))
de auto of caraan aanhanger no probs voor parking plaats in overvloed!!!
en de afslag is goed herkenbaar dan daar zal ik wel voor zorgen))),en de kwantiteit en recommandatie moet dan de prijs laag houden.
wordt vervolgt en wil je info heben kan dat altijd natuurlijk
nou gegroet ben het weer ff kwijt))
einde bericht
frank
haha maakt niet toch!!!
als je met zijn tweeen bent,kan ik wel wat hulp gebruiken,dan kost het je niks!! alleen de tijd, zal dan einde jaar maanden okt nov dec!! worden
voor vakantie is het nog niet klaar vandaar!!!
maar heb al eerdere malen zo gedaan waren erg gezellie,en geloof me zoals je daar zit zie je pas HET ECHTE SPANJE niet huis tuin en keuken hotels )))) dit is real live men~~~~~.
ik hoor je anders email maar wat naar me
groet
frank
ga met je mee volgend jaar als ik in spanje woon)) LACHUH MAN!!!
FRANK
Persoonlijk heb ik geen al te beste ervaringen met het land omdat ik er bestolen werd en problemen had bij de Douane die meenden dat er drugs in mijn surfplank zouden gezeten hebben (ze probeerden geld los te weken). Verder stelde ik meermaals vast dat de douches voor andere zaken werden gebruikt en dat de cultuur in het algemeen erg ver zoek is…savoir vivre is er onbestaande!
harry, ik kan me niks van deze mail herinneren,maa ik he er helemaal geen ervaring in!!
de grens met frankrijk en spanje is doorgaans altijd veel controle,vind ik best wel goed ook!!! toruwens.
nar marokko zou ik lekker per kameel gaan en eerst landen met een jettoestel)) zonder argentijnse piloot)))
groet frank