Camperreis Marokko in 4 weken

Wij zijn een echtpaar van 70+ maar zeker nog fit en vitaal. Is een camperreis naar Marokko veilig en te doen voor ons? Zoja, graag tips voor ideale route. Thanks all

Ik neem aan dat jullie een mooie camper hebben, maar geen speciaal 4x4-voertuig. Als dat klopt, dan is mijn advies:

1. Overnacht op campings.
  2. Vermijd de grote toeristische steden. Daar kan de sfeer soms opdringerig aanvoelen, vaak juist door het toerisme zelf.
  3. Koop groente en fruit langs de weg. Dat is vers, goedkoop en meestal van uitstekende kwaliteit.
  4. Geroosterde kip, lam of rund bij een slager langs de weg is meestal prima en veilig.
  5. Volg vooral asfaltwegen. Check bij kleinere asfaltwegen vooraf of er geen dorpjes liggen met smalle straatjes en haakse bochten waar je met een camper moeilijk doorheen komt.
  6. Rijd bij voorkeur niet in het donker. Buiten de steden kun je te maken krijgen met onverlichte voertuigen, dieren, voetgangers of gaten in de weg.
  7. Tank op tijd en neem voldoende water mee. Zeker in het zuiden zijn de afstanden groot en voorzieningen soms schaars.
  8. Vertrouw niet blind op navigatie. Google Maps kan je soms door smalle dorpsstraatjes of over minder geschikte routes sturen. Check kleinere routes vooraf, bijvoorbeeld via satellietbeeld of een goede kaartapp.

Als je deze zaken in acht neemt, is Marokko ook voor 70-plussers een fantastisch én betaalbaar vakantieland.

Goedemorgen,
Heel erg bedankt voor de goede adviezen, hier heb ik wat aan en neem ze zeker ter harte.

Groetjes Marianne