Hallo, wij zijn van plan in januari en februari 2012 rond te trekken in Marokko met onze nieuwe (kleine) kampeerauto. Van verschillende kanten horen we dat de hele regio grenzend aan de Sahara onveilig is door 1) Toearegs die zwaar gewapend uit Lybie zijn vrij gekomen en 2) droogte en daar op volgende hongersnood in de hele regio. Heeft iemand recent toenemende onrust bemerkt die individueel reizen met een kampeerauto ongewenst maakt?
Waar die berichten vandaan komen weet ik niet, maar ze slaan nergens op. Libie grenst nog niet eens aan Marokko. Ik woon in Zuid Marokko en het is hier erg rustig, zie geen enkele bewapende Touareg voorbijkomen, we hebben ruim voldoende te eten en het is prachtig weer… ![]()
Kom gerust met je kampeerauto, je hebt hier niets te vrezen. Je zal er geen spijt van krijgen.
Hallo Nomada, dat klinkt in ieder geval goed, dank voor je reactie.
Hallo Cheval
Laat je niet van de wijs brengen,
Als het gevaarlijk zou zijn zouden de ANWB niet 2 x per jaar met hun campers en caravans Marokko doorkruisen.
Er is geen enkele reden voor ongerustheid. En niets bij ons bekend over gevaarlijke omstandigheden.
Wij wonen in Tinerhir zuid oost Marokko en hebben plaats voor overnachtingen indien gewenst. 002126 6 71 68 222 Aan de route Gorges du Todra vlakbij de todra kloof.
Vriendelijke groet Khadija Mabrouk
Dank voor de recatie. De randen van de Sahara zien er vanuit Marokko kennelijke vriendelijker uit dan vanaf Noord-Mali.
Marokko is een prachtig land om met de camper te bezoeken.
Als je je niet veilig voelt om bv vrij te staan, er zijn genoeg campings te vinden .
http://home.kpn.nl/ooms51/campings.htm
In de periode dat jullie willen gaan zijn er behoorlijk veel campers die in Marokko verblijven.
Als je naar de Sahara wilt, mogen jullie Merzouga eigenlijk niet missen. Mooie zandduinen, die al naar gelang hoe de zon er op schijnt , de mooiste kleuren krijgen.
Wij gaan binnenkort voor de 4e keer in de winter voor 3 maanden naar Marokko.
Reisverslagen van ons staan hier:
Foto’s van Marokko hebben we hier geplaatst:
Goede reis gewenst,
thole
Dank, zonnomade. En we zijn onder de indruk van je erg informatieve website!
Dank je wel , leuk om te horen:zon02:
hallo kampervrienden
ja ben ook nieuw op deze site
reis al zo’n 5 jaar met m’n kamper
wil dit jaar eind december vertrkken richting marokko
voor de eerst maal
heb al veel gehoord
en gelezen
wat mij verontrust is wat ik op de nederlandse sites lees betreffende kinderen die met stenen gooien naar de campers, zelf weet ik niet wat hier van waar is
ook voor de overtochten met de ferry
alles is nieuw en ben alleen met m’n 2 honden dus moet dat nog allemaal uitzoeken
en dan is er nog het gevaar van wat men zegt, waar ik het meest bang voor ben is dat men zegt dat je nooit mag vertellen wanneer je terugkomt, wan ze kleven drugs onder de kamper
en daar wil ik absoluut geen last mee krijgen
dus allemaal nieuw en ???
vriendelijke grtjs
anthony
Hoi Anthony,
incidenteel komt het gooien met stenen voor, echter zo weinig dat het geen reden is om niet te gaan.
Wbt drugs, dat zijn indianenverhalen, die plakken ze niet onder je camper.
Als je Marokko verlaat heb je grote kans dat de camper door een scanner moet om te kijken of je geen hasj smokkelt.
Voor de potentiele smokkelaar is het risico dus veel te groot dat ‘geplakte’ hasj ontdekt wordt.
Als je nog vragen hebt, schroom niet om ze te stellen,
groeten,
thole
:kus: hoi zonnomade
bedankt voor je reactie
het stelt mij een beetje gerust
maar alles wat je leest op de sites, en het is mijn eerste maal
ik las ook dat honden en zo niet direkt gewenst zijn
dat somigen vergiftigd vlees gooien
dus een beetje angst om mijn 2 labradors van 8 jaar
zou die zeker nog niet kwijt willen
maar wat mag een mens wel en niet geloven op de sites