Met de bus van Santiago via La Paz (bolivia) naar Lima(Peru)

Hallo,

We zijn bezig om ons hele plan voor onze wereldreis compleet te maken.

Wij zullen ergens in feb 2011 aankomen in Santiago. Nu hebben wij het idee om met de bus van Santiago naar Punto Arenas te gaan, terug te vliegen naar Santiago en dan met de bus via La Paz (bolivia) naar Lima (peru) te reizen.

Hebben mensen hier enig ervaring mee? Ik lees namelijk op het Thorn tree forum veel verschillende verhalen. De ene zegt goed te doen en de andere zegt dat het vervelend is om te doen. Ook hoop ik dat iemand een idee heeft hoelang je over sommige afstanden doet.

Mochten mensen er ervaring mee hebben dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt,

Michael

Hoi Michael,

Voor mij is het alweer bijna 9 jaar geleden dat ik met de bus in Chili, Bolivia en Peru heb gereisd. Er kan ondertussen al veel veranderd zijn. In Chili en volgens mij Peru ook, kun je de meest luxe bussen gebruiken. Deze zijn zeer comfortabel. Voor de lange ritten wel prettig.
Santiago Punta Arenas heb ik gevlogen. Geen idee hoe lang dat met de bus is. Ik heb wel Arica Santiago met de bus gedaan. Dat was rond de 22 uur.
In Bolivia en Peru heb ik zowel korte als lange ritten gehad. Eigenlijk altijd in de bussen waar ook de bevolking gebruik van maakt. Minder comfortabel, maar ik vond het veel leuker dan de luxe (toeristen) bussen.

Groeten, Hanneke

Hoe lang gaat de reis duren?

Busritten zijn prima in heel zuid amerika. Gemiddeld kosten deze iets meer dan 1 dollar per uur. In Brazilie en Colombia 2 dollar per uur.
Vergeten jullie niet de altiplano te bezichtigen?
Als je vanuit santiago naar la paz gaat rijd je die grotendeels voorbij!

hallo, ik weet niet precies hoelang de busreis naar punta arenas duurt maar ik schat zo,n 24 uur en je moet voor een groot deel door argentinie.
ik kan niet in jou portemonee kijken maar ik zou serieus aan een south american airpass gaan denken met zulke afstanden.
je moet minimaal 3 vluchten boeken en je moet met een maatschappij in santiago aankomen die aangesloten is bij de one world organisatie, zoals alitalia,iberia en lan.
met deze airpass vlieg je toch een stuk goedkoper en win je natuurlijk veel (reis)tijd.
hieronder vind je een link waar je alles over de south american airpass kunt lezen, wij hebben dit al 2 keer gedaan en werkt perfect.
veel succes
http://www.lan.com/promociones/data/norteamerica/us/todo_el_mundo/sudamerica_airpass/descripcion/index-en-uk.html?otid=82935&s_cid=EU_BMM_GOOGLE_travel-south-america_EU

Santiago-Punta Arenas haal je absoluut niet in 24 uur. tel maar op een paar dagen.

We hebben er ongeveer 2,5 tot 3 maanden voor.
Wij zitten nie echt tijd gebonden.
Dat is ook de reden dat we het liefst nie met het vliegtuig gaan.

En bedankt allemaal voor jullie reacties. Mochten mensen er nog ervaring mee hebben dan hoor ik het nog steeds graag!

Wij waren in april / mei 2009 in Chili en zijn met de bus van Santiago naar San Pedro de Atacama gereisd. Wij hebben achteraf spijt dat we door dit traject de bus hebben genomen en niet zijn gaan vliegen. De busreis duurde 24 uur!
In Chili zijn de autobussen van zeer goede kwaliteit, in Bolivia zijn ze een stuk slechter, maar vooral de wegen ook en dat merk je. In Peru zijn ze beter dan in Bolivia, maar slechter dan in Chili. Neem in Bolivia en Peru altijd de betere maatschappijen in verband met kwaliteit, veiligheid en comfort.

Wij zijn van San Pedro, de moeite waard, naar Uyuni gegaan met een 4-wheel drive tocht en vandaar met de bus naar La Paz. Vervolgens in etappes naar Lima.

Hopelijk heb je hier wat aan

Veel plezier met de voorpret.

Roelof