In de maand juli gaan we 4 weken naar Thailand . In deze periode willen we ook 2 weken naar Vietnam. Het idee is om op Hanoi te vliegen vanuit Bangkok en daar een aantal dagen te blijven. Vervolgens naar Halong Bay, terug naar Hanoi om met de nachttrein naar Hue te gaan. Aansluitend Hoi An en dan vliegen naar HCMC voor HCMC en Mekong Delta. Het lijkt mij leuk om dan vanuit Zuid Vietnam met de boot terug naar Thailand te gaan bv Koh Chang.
Mijn vragen:
Ik heb begrepen als je in Vietnam niet in het grensgebied met Cambodja komt, dat je dan niet bang hoeft te zijn voor malaria. Klopt dit?
Is het verstandig om de trein- en vliegtickets nu al te regelen. We zijn met 5 (2 volw, 3 kids) personen, maakt het wellicht lastig om ter plekke nog goede en goedkope plekken te regelen.
Is het mogelijk om met de boot naar Thailand terug te gaan. Kan dat rechtstreeks of gaat het via Cambodja en hoe zit het dan met je visum. En waar kan ik dit regelen?
Graag verneem ik een reactie.
Groetjes, justine
Begrijp ik goed, dat jullie dan in totaal 6 weken op reis zijn?
Nee, we gaan in totaal 4 weken naar azie, waarvan 2 weken vietnam. We hebben alleen Thailand als “basis” vanwege famillie daar.
Hallo Justine,
Ik zal proberen je vragen te beantwoorden.
Malaria
Je hebt het goed begrepen, maar het probleem is dat je echt in het grensgebied tussen Viet Nam en Cambodja terecht komt.
Ook is Bijna geheel Cambodja Malaria gebied volgens mij, dus …
Saigon naar Thailand per boot.
Dit kan niet voor de volle 100%.
Het wordt dan een reis met een boot en dan weer sommige stukken over de weg.
Houd er wel rekening mee dat reizen over de weg vele malen goedkoper is.
Vooraf boeken vluchten
Niet doen, is laagseizoen en altijd wel iets te boeken op jullie reis, vanaf Hoi An ( wordt dan Danang ) .
Trein
Hanoi naar Hue,
Ik zou dit zeker vooraf regelen
Vliegen van Bangkok naar Halong.
Dit gaat altijd via Hanoi, dus je zult dan moeten overnachten in Hanoi of een heel vroege vlucht moeten nemen zodat je meteen kan doorgaan naar je Halong Bai trip.
visa
Ik ben niet zo bekend met Thaise visa , zou dit even vragen op het Thailand reiscafe.
Maar voor Viet Nam en Cambodja.
Zou dan via VOA gaan omdat je dit met 5 personen echt veel scheelt.
Visum voor Cambodja kan je aan de grenzen verkrijgen, dus geen aktie vooraf nodig.
Waar regelen?
Voor een Viet Nam Visa kan je in ons reiscafé diverse bureaus vinden met ervaringen van mensen die daar gebruik van hebben gemaakt.
justine,
Hoop dat ik je vragen een beetje beantwoord heb?
gr.
Ton.
Persoonlijk vind ik dat je vrij veel wilt zien in 2 weken tijd in Vietnam. Als je een beetje in een normaal tempo van Vietnam naar Thailand reist kost je dat een halve week, wil je onderweg ergens stoppen dan ben je meer tijd kwijt.
Heb je dan voldoende tijd voor je familie?
Hoi Ton, dank je wel voor je snelle reactie. Boottrip van zuid vietnam terug naar thailand zullen we schrappen; te veel gedoe en idd komen we dan te dichtbij Cambodja/ malariagebied. We reizen met onze 3 jonge kinderen en daarom wil ik nog niet de malariagebieden in. Is ook niet nodig, er is voldoende waar we wel terecht kunnen. Waarschijnlijk breiden we onze tijd in Vietnam uit met een week. Ipv een langere terugreis ovee zee, zullen we wat langer aan de fraaie kust van vietnam blijven en vliegen vanaf Saigon rechtstreeks terug naar Bangkok. Visum voor Thailand is verder geen probleem omdat we binnen 30 dagen het land in en uit zijn. Dat VOA verhaal moet ik nader uitzoeken hoe dat werkt, maar zal mij daarover via het reiscafe verder informeren. Nogmaals dank en mocht ik nog een vraag hebben, weet ik je te vinden. Een hartelijke groet, justine
Hallo Justine,
Ik zal je even helpen met zoeken.
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=114503&page=12
Hoop dat je er zo uit komt.
gr.
Ton.
Top!! Dat scheelt een stuk. Dank