Met de boot naar Australie

Mijn kinderen zijn ontvoerd door mijn ex naar Bali. Ondanks volledige medewerking van de ambassade, is het te risicovol om de kinderen te gaan ophalen (ik weet ze ongeveer zitten) en naar de luchthaven te gaan aangezien mijn ex onze terugvlucht zou kunnen saboteren door lokaal snel klacht in te dienen.

Ik heb een vonnis van de rechtbank in mijn voordeel, maar aangezien Indonesie het verdrag van Den Haag niet ondertekend heeft is dit te veel risico.

Kan er mij iemand informeren hoe het mogelijk zou zijn een boot met bemanning te huren (vissersboot??) om naar Darwin te varen, zonder dat we via een grote haven de paspoortcontrole moeten passeren?

Vanuit Australia is het gemakkelijk om de nodige papieren te verkrijgen om terug te keren.

mvg,
Hans

Weet u wat voor straf erop staat als het al mogelijk is met een boot ?

Van Bali naar Darwin zonder pascontrolle…bent u zo naief.

Sorry hoor maar deze vraag neem ik niet serieus.

Als de vraag wel serieus is, kunt u altijd Buitenlandse Zaken inschakelen.

Indonesie is echt niet zuinig met straffen -zware hele zware straffen.

uiteraard is buitenlandse zaken ingeschakeld. Maar zij kunnen moeilijk dit voor mij organizeren…
Ondertussen een alternatief gevonden: binnenlandse vlucht naar Batam, en dan moet het eenvoudiger zijn om naar Singapore te varen.

En in Singapore verwacht u geen pas controlle…scherper als daar heb ik het zelden meegemaakt.

Waarom niet eerst de papieren in orde maken in Darwin of Singapore ?

maar ik heb de nodige papieren voor Singapore. Daar is geen probleem. Probleem is Indonesie te verlaten zonder voorbij de douane te passeren, aangezien mij ex om gelijk welke reden alarm kan slaan.

En u denkt dat u in Medan niet opvalt als u daar met twee kinderen een boot wilt huren, voor veel geld waarschijnlijk? Of op de veerboot stapt? Men is niet achterlijk in Indonesie, ondanks dat het een ontwikkelingsland is. U zult zonder meer opvallen. En Singapore binnen komen, heeft u visa voor u en de kinderen dan al op voorhand geregeld? Men zal daar ongetwijfeld vragen stellen aangaande de kinderen en zeer waarschijnlijk info vragen aan Indonesie en indien dat het geval is zal men u vasthouden bij de immigratie tot dat er duidelijkheid over de situatie is. Het wederrechtelijk meenemen van kinderen Indonesie uit ,> en dat doet u dan, want er is geen uitspraak van een rechter in Indonesie< ook al zijn het uw kinderen, is verboden, en daar staan inderdaad zware straffen op. Een uitspraak van een Nederlandse rechter stelt in Indonesie niks voor, ook niet in Singapore of Australie trouwens.

Dat ben ik nu aan het uitzoeken. Ik zal waarschijnlijk met een vrouw komen, zodat het meer op een volledig gezin lijkt.
SIngapore binnenkomen: ik zie het probleem niet. Ik kom officieel binnen zoals iedereen. In het ergste geval een pak lastige vragen, maar ik zal alle papieren van de rechtbank bijhebben incl. beedigde vertaling, en de ambassade zal op de hoogte zijn. Dat ze mij daar een halve dag vasthouden vind ik niet erg.

En waarom zou ik juridisch het recht niet hebben om te reizen met mijn kinderen? Dat gaat tegen geen enkele regel in. Het enige onwettelijke is dat ik de Indonesische douane niet passeer wanneer ik daar vertrek, ik moet dus zeker zijn van in Singapore aan te komen.

Geen commentaar meer als het volgende: u kan Indonesie niet verlaten of inkomen zonder een strenge pascontrolle. En vooral op Bali (mijn woonplaats) is de controlle aangescherpt, sinds de aanslagen op Bali ( bomblash) de haven naar Lombok is extra beveiligt, de luchthaven en de ferry naar Java idem dito!! De straffen zijn draconisch en dit is geenzins overdreven!!