Van Australië naar Indonesië met de boot?

Hallo,

Eind 2010 begin 2011 willen mijn vriend & ik samen met ons zoontje van dan anderhalf een wereldreis gaan maken.
We willen beginnen in Australië/Nieuw Zeeland, en zo zover mogelijk over-land terug naar Nederland.
Weet iemand misschien iets over de mogelijkheden om per boot van het Australische Darwin naar Indonesië te gaan?

Verder zijn alle tips welkom. We hebben allebei al wel redelijk wat gereisd maar qua grote reis met ons kindje maken we een debuut :wink:

Groetjes Kim

nogal simpel: zijn er niet. evenmin NZ-OZ. Tenzij je je eigen zeilboot/andere boot aankoopt. zijn er ook trouwens vrijwel nooit geweest.
de ENIGE (krotste)overlandroute terug naar NL is verder vanaf SIngapore via thailand-Laos-China/Rusland (transsib-trein), of alternatief via diverse …stan landen-etc. Eenmaal in Indonesia kan je wel per boot/bus tot in SIN geraken.

moet dit bijstellen: naar het schijnt, sinds Tim_tim (=Oost Timur) onafhankelijk is, en nu flink tegen hulp-donor Australia aanschurkt, dus vele OZzie expats daar, is er een 7-10 daagse vrachtboot Darwin-Dili. Of je daar ook mee mag als los passagier weet ik niet-wel als je auto bvb verscheept wordt. En de inreis vanaf TimTim nar Indonesia zelf (dat zijn uiteraard geen dikke vrinden) kan ook nogal problematies zijn. Probeer dat beter uit te vissen op een australies reisforum-veel meer kans op iemand die het heeft meegemaakt en de weg kent.