In januari ga ik naar Indonesie toe om daar een aantal maanden rond te reizen. Hierna wil ik verder reizen naar Australie. Op internet kan ik niet zo heel veel informatie hierover vinden. Daarom vroeg ik me of iemand weet (1) vanaf welke plaats in Indonesie je het beste naar Australie kan vliegen, en (2) hoeveel dit ongeveer kost.
Je kan vanaf verschillende vliegvelden vanuit Indonesie naar Australie vliegen, o.a. vanaf Jakarta (Java), Den Pasar (Bali) en Kupang (Timor). De prijzen varieren heel erg van maatschappij tot maatschappij en zijn natuurlijk ook afhankelijk van je bestemming: een vlucht van 2 uur naar Darwin kost minder dan een vlucht van 7 (?) uur naar Sydney.
ik ben van plan begin volgend jaar overland van bali naar papoea nieuw guinea te gaan ,
vervolgens door naar noord australië.
vraag 1): wie heeft er informatie over ,hoe te reizen ( ik wil via de eilanden per bus , of per
boot/ferry naar Iran Jaya en PNG)? ,tips, welk zijn de interessantste eilanden etc.
vraag 2) hoe staat het met Iran Jaya en PNG?
vraag 3) politieke situatie in I.J en PNG?
vraag 4) beste bootverbinding van PNG naar N.Australie?
bvd. frans05
Ik ben van plan om november 08 naar indonesie af te reizen en vanaf manado naar darwin een (zeil)schip te vinden om als crew op te werken.
Heeft iemand hier ervaring mee? De Darwin - Manado Yacht Race 2008 is dan net af dus ik neem aan dat er heel wat boten terug zullen gaan naar oz… mensen die dit idee ook wel zien zitten?
Wij vliegen op 12 december 2008 met jetstar (http://www.jetstar.com van Bali naar Sydney dit is een rechtstreekse vlucht. Hier hebben wij totaal voor 2 personen 900 euro betaald. Dit is wel enkele reis en wij hebben iets meer beenruimte erbij gekocht. Wij zitten dan nooduitgang.