Van Indonesie naar Australie

Wij willen kort gezegd van indonesie naar australie reizen op de goedkoopst mogelijke wijze.
Wij willen van Thailand naar maleisie reizen en dan willen we in ieder geval sumatra en borneo aan doen. Wat is de beste manier?
Van java vliegen naar australie zou dat een optie zijn? Of vanaf nieuw guinea een veerboot pakken als dat mogelijk is. Wat is de beste optie en hebben sommige van jullie hier ervaring mee.

Ik hoor het graag.:smiley:

Vanaf Langkawi (noord maleisie) kan je gemakkelijk naar Medan (noord sumatra) reizen per boot. Vanaf sumatra kan je dan bijvoorbeeld gemakkelijk van Padang naar Java of Bali vliegen. Binnenlandse vluchten zijn niet duur.
Het lijkt mij het beste en gemakkelijkste om vanaf bali een vlucht naar australie te pakken. Dat is het meest gangbaar en dus minst prijzig.

Als je per se naar Borneo wilt lijkt mij het beste idee om maleisisch borneo aan te doen en dan een vlucht vanaf bv. Kuala Lumpur hiernaar toe te pakken.

Let wel op dat het wellicht al nodig is om een vertrekticket uit indonesie te hebben alvorens je binnenkomt!

Hoi,

Ben net terug en heb ook gereisd door Thailand, Malysie, Indonesie en Australie.

Eigenlijk is het de makkelijkste manier om meteen vanuit singapore naar Jakarta op Java te vliegen, als je namelijk naar Sumatra gaat doe je er zo’n 4 dagen over om te reizen naar Java (en dan zit je dus non-stop in de bus…).
Wij hebben zelf vanuit Bali naar Australie gevlogen, dit kan heel goedkoop met Quantas. De vlucht van singapore naar jakarta kan echt heel goedkoop met air asia.

Ik hoop dat je wat kan met deze info, in ieder geval heel veel plezier!

Groetjes Heleen