Naar Australie over land

Hoi,

Ik wil erg graag over land backpacken naar Australie (behalve van Indonesie naar Australie). Als ik in Australie ben wil ik daar wat gaan rondtrekken en werken. Ik wil in september vertrekken en denk er ongeveer 3 maanden over te doen om in Australie aan te komen.

Even wat over mij; ik ben 27 jaar en werk in de gezondheidzorg. Ik wil deze reis al erg lang doen en heb een jaar vrij van mijn werk gekregen.

Ik ben opzoek naar een leuke meid/ jongen van ongeveer dezelfde leeftijd met een liefde voor reizen.

Groetjes,

Marijke

Heel vet!

Hoe zie je het tot nu toe voor je? Echt vanaf Nederland liften/backpacken?

Hey Tessa,

Ja!!! dat lijkt me wel een enorme uitdaging. Maar liften weet ik niet… Tot aan Rusland zal het wel te doen zijn denk maar verder…???
Ik zit misschien ook te denken om een campertje te kopen en daar misschien mee te gaan rijden. En anders is er altijd nog de trein!!!

Ik hoor graag van je!!!

Groetjes,

Marijke

Hallo,

Over land van Indonesie naar Australie gaat je niet lukken dus die zul dan moeten vliegen of begrijp ik dat verkeerd en ben je dat ook van plan? De enige boten die gaan van Indonesie naar Australie zijn boten die spullen verschepen en daar mag je als passagier niet zomaar op. De grensen tussen Indonesie en Australie zijn zwaar beveiligd vanwege vluchtelingen boten waar ze erg veel problemen mee hebben.

Ik zit nu in Laos en heb tot nu toe alles over land gedaan. Berlijn, Rusland en Mongolië met de trein, China met trein/bussen en sinds Vietnam zit ik op de fiets. Reisgenoot waar ik mee begonnen ben is in Hong Kong op een vrachtschip naar Brisbane gestapt. Deed er zo’n 10 dagen over. Stapt er inderdaad niet zo in een dag op, maar er zijn genoeg organisaties/ervaringen te vinden als je zoekt op freighter/cargo travel etc. Kan volgens mij ook heel goed vanaf Singapore. Het is dus zeker mogelijk!

Stuk Nederland-Beijing mag je wel een maandje voor uittrekken om nog iets te kunnen zien. Het kan altijd sneller natuurlijk :smile: Daarna kan je in principe in 24u in Hong Kong staan. Erg handige site voor treintijden/prijzen in China: China Travel Guide De tijden kwamen tijdens mijn 4 maanden in China aardig overeen. Prijzen vielen vaak iets hoger uit…

succes! :dag:

1 like

Thanks, weet ik!!! Vandaar dat er ook staat; (behalve tussen Indonesie en Australie)…

oke sorry te snel gelezen dan krijg je dat lol