Ik ga eind november naar thailand.nou wil ik van bangkok doorgaan naar krabi.
Wat kan ik nou beter doen? auto of vliegtuig?
Ben redelijk ervaren met auto rijden in thailand maar wil graag weten of deze ongeveer 950 km lange reis de moeite waard is.
Graag tips,info, en ervaringen.
retourtje kost nog geen 6000 baht, 1,5 uur vliegen, daarvoor kan je niet heen en weer rijden. Geen idee of er op de route veel bezienswaardigheden zijn, die je ander nooit zou bezoeken.
950 km amazing Thailand… zou al moeten lukken dat je geen speciale zaken tegenkomt ![]()
Hee Carlo,
Ik heb dit al een keer of vier gedaan, dan met trein en bus.
Bijna alle grotere plaatsen die op de route liggen heb ik bezocht.
Onderweg kun je kennismaken met het “echte” Thailand, je komt hooguit 5 a 10 toeristen per dag tegen. Communicatie gaat soms met handen en voeten, overnachten en eten kosten veel minder dan in de toeristengebieden. Hier staat tegenover dat je soms in plaatsen niet westers kunt ontbijten.
“Must-sees” zijn er niet echt, wel een hoop dingen die de moeite waard zijn.Op de route zijn Phetburi, Prachuap Khiri Khan , Bang Saphan Yai, en Chumphon (Pak Nam) mijn favorieten.
Phetburi vanwege zijn vele tempels, Prachuap vanwege het strand en uitstekende seafood-restaurants, en Bang Saphan Yai, ja waarom eigenlijk ? Daar gebeurt nooit wat, daarom, denk ik.
Pak Nam is een mooi strand op 12 km van Chumphon.
Hans.