Met de auto naar Turkije

Wij zijn in 2003 voor de eerste keer met de auto naar Turkije gereist. Heenreis via Oostenrijk, Kroatië, Slovenië, Servië, Macedonië en Griekenland. Terugreis via Bulgarije.
Reis is goed bevallen (behalve de belachelijk lange wachttijden aan de Joegoslavische grens). Dit jaar gaan we weer dezelfde route rijden, maar niet meer over Griekenland (is nl. 200 km. langer).
Ik ben op zoek naar overnachtingsadressen in de buurt van de Bulgaarse grens, liefst met bewaakte parkeerplaats.
Wie heeft er goede tips? We hebben twee kinderen van 7 en 9 jaar bij ons.
Ook ben ik op zoek naar ervaringen van mensen die deze reis met de auto-trein hebben gemaakt.

Je kunt eens kijke op www.brandtjes.nl

Kunt u meer informatie geven over de heen- en terugreis aub?? (Overnachtingen, douanes, veiligheid in Macedonië, reisperiode, duur van de reis, staat van de wegen,…)

Wij zijn namelijk van plan een soortgelijke reis te maken…

Waarom met de auto ? Het is toch stukken goedkoper en veiliger met het vliegtuig ? Nu, dat is mijn mening hé ! Groetjes :smiley:

Ýk zou niet aan raden via Bulgarije te gaan, gebeuren hele vreemde dingen daar met toeristen.

Groetjes sarah

Heey

Ik heb ook eens een tijdje terug gekeken (rond gezocht op internet) over om met de bus/trein/auto naar Turkije te rijden, maar overal waar ik kwam werd met de auto/trein door Bulgarije afgeraden.

In ieder geval, ik weet niet of je deze site kent: www.map24.nl
Op deze site staat uitgebreid (tot de mini tussendoorweggetjes)uitgelegd hoe je moet rijden en je kan aanklikken wat je wilt vermijden enz.
Ik weet niet zeker of er ook hotels op staan aangeschreven, maar wie weet. in ieder geval kan je zo alles heel snel en makkelijk (nou ja das dan natuurlijk nog maar te hopen…)vinden.

In ieder geval succes! en vertel ons later hoe het jullie is bevallen enzo :smiley: Ik ben benieuwd! Succes!

Groetjes Rieneke

Hallo ik ben zelf 24 jaar oud. Al 24 keer ben ik met de auto naar Turkije geweest waarmee 21 jaar met me ouders en 3 jaar alleen gereden. Dit jaar ga ik weer. Ik heb alle routes meegemaakt

Via italie- griekenland - TURKIJE
Via hongarije - roemenie - TURKIJE
Via meeste korte weg joegoslavie- bulgarije - TURKIJE

Wat ik wil doorgeven neem gewoon de weg via joegoslavie- bulgarije en als je in Bulgarije ben zie je T.I.R. park bordjes maar je ziet ze ineens meeste parkeerterreintjes zijn van Turken waar vrachtwagenchauffeurs bijeenkomen. Daar is het veilig er word bewaakt. Zover ik het weet heb je ergens een hele bekende HÜRRIYET waar het groot en beetje uitgebreid is precies waar weet ik niet maar er zijn er meer. Alleen wel goed opletten bij de meeste heb je hoeren soort kroeg is het :D. Maar famillies die willen uitrusten worden op een aparte hoek gezet zodat ze geen last krijgen.

Maar over algemeen meeste die Bulgarije binnenkomen die rijden ineens door (7 uurtjes). Mocht het zijn dat je in de nacht Bulgarije binnenkomt spreek bij de grens af meeste rijden achter elkaar maakt niet uit volg ze gewoon je ziet vanzelf wel Duitsers NL ers Belgen noem maar op gewoon volgen meestal zijn het vele autos achter elkaar. Als je in de nacht binnenkomt slapen rusten de meeste bij de grens. En Bulgarije is helemaal niet zo erg ok de politie is wel corrupt maar over dat radar systeem rij gewoon hoe hard je mag rijden geloof me je word niet gestopt. Meestal verdwalen mensen dus let goed op vrachtwagens de meeste rijden richting Turkije volg ze gewoon.

En over trein dat heb ik niet meegemaakt maar heb wel wat van gehoord. Ze nemen de trein ergens in Oostenrijk stappen ze in en je komt aan in Turkije. Meeste vonden het goed, leuk en van paar heb ik gehoord als de trein ergens stopt dat de autos worden overvallen
ze breken de ramen. Het lijkt me beter gewoon door te rijden met de auto en komt goedkoper uit. Je zult veel mensen zien bij de splitsing na belgrado —> sofia of skopje. Nou ik ben al warm genoeg van geworden nog paar maandjes en we zullen het weer zien :smiley: alvast veel succes

Als je meer wilt weten kan je me altijd toevoegen

Turkse_Fruit@hotmail.com