Hallo,
Wij zijn van plan om in het voorjaar van 2014 met een auto naar Turkije te gaan. Het gaat ons daarbij niet slechts om het reisdoel - Turkije - maar ook en vooral om de reis ernaar toe. We willen daar de tijd voor nemen om juist ook de Oost-Europese landen te bezoeken.
De informatie die ik tot nog toe heb gevonden op internet, is niet erg up-to-date.
Wie heeft er recente informatie over bijv. de leukste/mooiste route? Tips voor onderweg? Welke auto? (Hebben we nog niet!).
Het plan verkeert in het beginstadium, dus alles is welkom!
Groeten, Marieke
Nog een vervolgje op mijn oproep: ‘Met de auto naar Turkije’: we nemen er zo’n twee maanden de tijd voor, en de weg terug van Turkije naar NL doen we liefst anders dan de heenweg.
Marieke
Wij gaan sinds 2005 ieder voorjaar met de auto naar Turkeij onze bestemming ligt ongeveer 100 km van Antalya in Kumluca,
en rijden er 3 tot 4 dagen over tot 3 jaar geleden via Bulgarije maar na enige slechte ervaringen nu over griekenland
In april zijn de Bulgaarse wegen vol gaten wat je vaak stukgereden banden kost en veel oponthoud
De betere route is via passau wenen boedapest dan richting szeged door servie richting Nis dan door naar Macadonie en via griekenland
de grensovergang Ipsela over langs Kesan richting Gelibolu dan de veerboot overde Bosporus naar Lapseki en heel Turkeije
ligt voor je open je vermijd dan het chaotischr Istanboel neem een auto die geen extreme bandenmaat heeft onderweg is
vaak niets te verkrijgen onderwg is b.v Keskemet heel mooi probeer je enigzins aan de snelheid te houden met name op de 2 baans stukken
is in het voorjaar relatief veel controle hopende dat je erwat aan heb wens ik jullie vanuit het warme Turkeije een prettige reis toe.
Groetjes Cor en Ria
Bedankt voor deze informatie en tips, Cor en Ria! Ik heb er notities van gemaakt en leg die bij de kaart, om een route te bepalen.
Over Bulgarije lees ik vaker enigszins negatieve reiservaringen. Ook over ‘lastige’ grensovergangen.
Is Istanbul, ondanks de chaos, niet toch wel erg de moeite waard?
Groetjes, Marieke