Autovakantie naar Turkije

hallo:dag:, zijn er hier mensen die afgelopen jaar(en) een autovakantie naar Turkije hebben afgelegt? Ik ga dit jaar voor het eerst(jullie 2012)met de auto naar turkije.Als laatst ben ik als klein kind meegegaan met mn ouders en wil het route weer beleven.:vak02:.Mijn voorkeur route is om door Hongarijen te rijden ipv oud jugoslavie.Heb al bij ANWB geinformeert en gesurft op het net…Maar zou graag willen weten hoe de ervaringen zijn in Servie en Bulgarije…Heb gelezen dat er in Servie moeilijk wordt gedaan over de groenekaart,

Alle tips zijn welkom
groet
Baysel uit A,hem:dag:

DeZe winter zijn wij met de auto naar Turkije gereden. Route salzburg, beograd, sofia, edirne, izmir , kalkan. Bij geen enkele grens problemen gehad. Controle van het paspoort en daar bleef het bij. Als je je aan de maximum snelheid houd is er geen probleem. Als je auto een nedrlands kenteken heeft moet je deze vanzelfsprekend wel aan de Turlse grams aangeven. De auto mag dan 6 maanden in Turkije blijven. Ook dat ging overogens zonder problemen en de douane in Turkije was vriendelijk. Voor andee douana’s zijn we niet eens de auto uit geweest.
Succes met de rit.

Herman

1 like

Wij gaan al sinds 2006 met de auto naar Turkije ,naar Kumluca ,100 km van Antalya,Na diverse problemen in Bulgarije te weten zeer slechte wegen ellende met douaniers en tijdrovende controles .
Wij nemen nu eenandere route ,Oostenrijk, Hongarije ,Servie en dan bij Nis
door,over Macedonie .en Griekenland ,de rustige grens Ipsala Turkije in.Via Kesan de boot 30 min. over de Bosporus en dan richting Bursa ligt heel Turkije voor je
Alvast een goede reis gewenst

1 like

Vier jaar geleden met de auto vanuit Soest naar Kalkan in Turkije gereden via Oostenrijk (Graz), Slovenie, Kroatie, Servie, Bulgarije (Sofia), Turkije (Edirne, Canakkale, Kalkan).
Op de heenweg hebben wij Pammukale bezocht en op de terugreis Troje en Efese. Efese is de moeite waard maar Troje kun je het beste overslaan. Wij waren vroeg in het jaar (eind maart) en daardoor was de drukte aan de grenzen redelijk. In de zomer zal dit zeker problematisch zijn en kunnen er lange wachttijden voorkomen, vooral op het smalle weggetje van Servie naar Bulgrije (wellicht nu beter??)
Totaalafstand die wij hebben gereden was ca. 3500 km (enkele reis). Stuur maar een PM voor meer gedetaillerde gegevens (ik heb een excel file met afstanden etc)

1 like

Hallo Baysel,
Afgelopen winter zijn wij met onze auto (met Turks kenteken) naar Nederland gereden. Op de heen- en terugweg hebben we een andere route gereden.
Heen vanuit Fethiye, via Çanakkale, Ipsala naar Igoumenitsa. Daar met de ferry over naar Ancona in Italie. Vanuit daar via Oostenrijk en Duitsland naar Nederland (totaal 3.100 km).
Op de terugreis hebben we er een vakantie van totaal 9 dagen van gemaakt: Duitsland, Oostenrijk, Slovenie, Kroatie, Servie, Macedonie (met een klein uitstapje naar Albanie) en zo via Griekenland weer terug naar Ipsala, Çanakkale en Fethiye (ruim 4.000 km).
Bij de grenzen hebben we geen problemen gehad. Wel wilden ze bij meerdere grensposten onze groene kaart zien.
Mocht je meer info willen, dan hoor ik het graag.

1 like

hi Marianna,

ik heb al inmidels veel info verzamelt ook dankzij jullie reactie,s die mij goed hebben gedaan.ik neem ook de route DL,oostenrijk,oud jugoslavien en dan macedonie we gaan dan een paar dagen overnachten in thessalonikie.Vind het zeker wel de moeite waart als ik zie dat je veel kan zien en lkkr kan genieten van de grieks cultuur vervolgen rij ik naar istanbul waar ik ontvangen wordt door famillie leden.moet dan nog ongeveer 1400 km naar het oosten waar mijn ouders van oorsprong vandaan komen.ben blij dat mijn neef die ook een rijbewijs heeft mee komt…ik verlang er na nu dat ik weer schrijf zie ik het avontuur al voor me.

hartelijk dank allen,en een fijn,gezond vakantie toegewenst

Baysel

hey

bedankt voor je tip,seaangel.

heb mijn route kunnen uitstippen dat wordt NL,DL,O-rijk,Zagreb,Belgrado,en dan Thessalonikie.na een paar dgn in Thessalonikie te hebben genoten rij ik door naar Istanbul.vervolgens naar mijn 2de huisstek in het oosten (provincie Tuncelli(nog een klein 1400km)

wqens je een fijn reis toe

Hoi Baysel, wanneer vertrek je als ik vragen mag?? En bent u van België of Nederland?
Ikzelf ben ook van Tunceli/ Pülümür en wij zouden ook met de auto gaan als de datums overeenkomen waarom dan niet samen gaan :slight_smile:

geef je nog een seintje met vriendelijke groeten en alvast een goede reis!!

hi Yildirim. Ik woon in Nederland en vind het eerlijkgezegt niet fijn om met een ander auto achterelkaar te rijden.Dit vind ik ten eerste niet veilig ivm inhalen en bij het rekening houden met elkaar.ik Knal door in DL en zie verder hoe ik rij of ik ergens een hotel neem zie ik wel etcetc…
Dit wordt voor mij een avontuurlijk reis en wil me niet binden naar verantwoording etc…

sen nerde kaliyon?