Autoreis Naar Turkije

[FONT=Arial][SIZE=7] Volgend jaar willen wij (gezin met 2 dochters van 16 en 14 jr.) graag met de auto naar Turkije. We willen via de noordelijke route rijden. Deze route gaat door Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, Roemenie, Bulgarije en dan Turkije in. Wie heeft hier ervarig mee? Waar moet je op letten onderweg? Dus, zoveel mogelijk advies en tips!!!
Alvast bedankt.

Groetjes,
Fam. Lauwers

Ik heb al gehoord dat het niet echt aan te raden is om momenteel door Bulgarije te rijden. Ik ken mensen die het hebben gedaan en ze hebben enkele problemen gehad om het land in te geraken. Zelf weet ik het niet, dus durf daarover niets meer te zeggen…

groetjes xxx

Hallo,

Net als Sevgilim heb ik hetzelfde gehoord, dat soms niemand voor uren de grens wordt overgelaten, en je dus de kans hebt om 5 uur voor de grens te staan. Ook qua veiligheid zou ik er zelf voor kiezen om een andere route te nemen, je hoort wel eens verhalen van car-jacking, oplichting etcetera etcetera. natuurlijk ben je daar zelf ook bij maar je weet het nooit.
Als je een alternatieve route zou willen nemen is via Italie denk ik de beste optie. Dan kun je vanuit Italie (weet even niet zo snel meer waar) de boot nemen naar Izmir.

Groetjes Sonja

Toevallig waren in ons hotel mensen vanuit nederland met de auto naar turkije gekomen. Zij zeiden ons dat ze voor paspoortcontroles aan de grens en zo voor als ze door politie werden gecontrolleert, zo’n 10 euro in het paspoort of rijbewijs staken. Ze maken dan geen problemen en kan je zo doorrijden.